Plotten Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Jeg skal lage hjemmelaget stappe i dag, men kom på etter at potetene står på ovnen, er at jeg ikke har sånn moser.. tror ikke jeg orker å mose alle med en gaffel.. Kan jeg ta hele venninga i kenwooden, med k-spaden feks?? Eller om noen andre har noe lure tips... Har skjært potetene i små terninger... =))
Mom2Two Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 K-spaden er helt perfekt til potetmos:-) Det er jo blant annet det den er ment til:-) Så kjør på! God stappe!
Allean, Fia og lillebror Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Mannen min som er kokk, har advart meg mot å lage stappe med grinden i kenwooden fordi den fort kan bli litt "limete" i konsistensen. Evt går det an å røre potetene til mos med en sleiv. Ellers går det sikkert an å ta dem i kenwooden hvis du bare kjører nok til at potetene er moset og ikke lengre
Mom2Two Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Trikset er vel egentlig å bruke rette sorten med poteter, da det ikke er alle poteter som egner seg til å lage mos av. Mandelpoteter passer utmerket f. eks. Dette står merket på pakka. Blir ikke limete i konsistensen av k-spaden, men jeg kjører ikke lenger enn til at de er mosa.
Misti Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 mos litt med en leiv og bruk miksmasteren på resten... hvis du sper med melk når du moser blir det kjempe bra
Himmel og hav Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Ikke ha salt i kokevannet (da blir mosen seig) og bruk mixmaster på laveste fart. Spe med lettmelk da blir den luftig og lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå