Gå til innhold

Noen som har tips til meg ang potetstappe???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage hjemmelaget stappe i dag, men kom på etter at potetene står på ovnen, er at jeg ikke har sånn moser.. tror ikke jeg orker å mose alle med en gaffel.. Kan jeg ta hele venninga i kenwooden, med k-spaden feks?? Eller om noen andre har noe lure tips...

 

Har skjært potetene i små terninger... =))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

K-spaden er helt perfekt til potetmos:-) Det er jo blant annet det den er ment til:-) Så kjør på!

 

God stappe!

Skrevet

Mannen min som er kokk, har advart meg mot å lage stappe med grinden i kenwooden fordi den fort kan bli litt "limete" i konsistensen. Evt går det an å røre potetene til mos med en sleiv. Ellers går det sikkert an å ta dem i kenwooden hvis du bare kjører nok til at potetene er moset og ikke lengre

Skrevet

Trikset er vel egentlig å bruke rette sorten med poteter, da det ikke er alle poteter som egner seg til å lage mos av. Mandelpoteter passer utmerket f. eks. Dette står merket på pakka.

 

Blir ikke limete i konsistensen av k-spaden, men jeg kjører ikke lenger enn til at de er mosa.

Skrevet

 

mos litt med en leiv og bruk miksmasteren på resten... hvis du sper med melk når du moser blir det kjempe bra

Skrevet

Ikke ha salt i kokevannet (da blir mosen seig) og bruk mixmaster på laveste fart. Spe med lettmelk da blir den luftig og lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...