Gå til innhold

Innsetting i går... satt tilbake 2. Flere i rugeklubben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mitt første fryseforsøk, og 2 av fire overlevde opptiningen, så da ruger jeg på 2 små. Håper det går veien nå.

Jeg er utrolig engstelig om dagen. Er i ny jobb, og bestemte meg for å fortelle sjefen hva jeg driver med, siden jeg trenger fri til kontroll og innsettingsdagene. Da fikk jeg oppsigelse på slutten av dagen. Hurra:-( så mye var den ærligheta verdt. Gikk og sykmeldte meg, men har en følelse av at dette blir det bråk av, med utbetalinger osv. Uff, ja noe skal det være hele tiden. Får nesten ikke sove om natten. jeg begynte onsdag 16, og fikk oppsigelse 15. februar, så nå lurer jeg på om jeg har krav på sykepenger. Har jeg jobba lenge nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Eifos

Så spennende å være i gang igjen! Skal krysse fingrene for deg!

Det er da ikke gyldig grunn å si deg opp fordi du holder på med IVF/ICSI! Utrolig at man ved å være ærlig risikerer å bli sagt opp!!! Nei, dette synes jeg ikke du skal finne deg i! Håper det ordner seg for deg. Jeg vet ikke om du har krav på sykepenger, men det går kanskje an å sjekke på hjemmesidene til NAV?

Lykke, lykke til!

Skrevet

guri malla det er det værste jeg har hørt. er det egentlig lov? er du med i et forbund? ikke finn deg i detta. noe så dårlig, nå føler jeg at jeg ble en smule irritert (hormonene som snakker).

var den nye jobben din kommunalt eller privat?

Skrevet

Ho kalte det at jeg ikke hadde samme ansvarsfølelse for jobben min, som henne, og at kjemien ikke var der. Merkelig at det skulle skje samme dag som jeg var ærlig. Grrrr. Ja det er ikke alltid ærlighet varer lengst. Jobber som ansatt som blomsterdekoratør. Jeg skal ta en prat med henne på fredag tenkte jeg. Er jo faktisk avhengig av jobben min nå. Skal synke så lavt å spørre om å få den igjen, og at vi kan begynne på skrætsj hvis hun vil. Vet hun er helt i beita for folk, men dårlig behandling syns nå jeg!!!!! Jeg er i tillegg i prøveperioden, med oppsigelsestid på 14 dager, så jeg må jo ha vært skikkelig ille jeg da, som blir sagt opp før prøvetida går ut.

Jeg ble litt irritert da moren til sjefen spurte sjefen hva som var galt, og hun bare kastet ut foran alle de andre ansatte at : "ho driver med sånn derre prøverør" Mora gikk og uffa seg over meg resten av dagen. Så da sa jeg ifra da, at litt privatliv og diskresjon hadde vært fint, og da rista jo hele sjefen av sinne, så det var sånn jeg fikk oppsigelsen

Skrevet

hei!

huff for noen arbeidsforhold. ingen fortjener å bli behandlet sån. Har jobbet i nav tidligere og det er desverre ikke første gang jeg hører sånne historier. Du må ha vært i jobb i fire uker for å ha rett på sykepenger. det må ikke ha vært hos samme arbeidsgiver. Hvor mye man får er derimot en annen sak. Huff, håper det ordner seg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...