Gå til innhold

Skal man absolutt ikke stable de opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knott er litt over 5 mnd nå, stor og sterk, og vil så gjerne sitte. Han sitter rak i ryggen med ørlitegrann støtte ved hoftene, og om han plasseres halvt liggende i sofaen, med siden inn mot sofaryggen og får støtte derfra, så tar han sit-ups så han setter seg opp selv. Bøyer seg fremover og tar på tærne, og setter seg opp i sittende igjen. Men han greier altså ikke sette seg opp fra liggende tilstand. I vippestolen driver han bare og tar sit-ups nå, vil helt tydelig SITTE.... Kan jo fortsatt være 3 måneder til han setter seg opp selv, han ruller nemlig sjelden rundt f.eks, så han er ikke spesielt tidlig ute motorisk selv om han er sterk. men skal han altså streve med sit-upsene sine i månedsvis? Er det dumt å stable han litt opp så han får sitte i en ordentlig barnestol 5-10 min under grøtmåltidet f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg gjer det med min på drøye 6 mnd. Det er så mykje greiare å mate når han sit i stol, og det er snakk om max 5 min (mest glad i pupp, han)

Skrevet

Såfremt du ikke må ha puter rundt han etc for at han ikke skal sige nedover kan du sikkert ha han i korte perioder i høystol, men ikke sett han på gulvet og støtt opp der før han setter seg opp selv :-)

Skrevet

Nei, han siger ikke sammen lenger, slik de gjør når de er mindre. Det er mer at han vipper i alle retninger ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...