Gå til innhold

arg..! ble så irritert på HS idag... er det mulig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjønner ikke hvorfor de skal være så misfornøyd med minien?

det er alltid noe som er galt når vi er der..

når han var liten, å ikke kunne røre seg så mye, så var han for lite aktiv. å nå, når han endelig har fått fart på seg, så er han FOR AKTIV??

skjønner ikke dette!

de sa han har konsentrasjonsvansker. kan ikke konsentrere seg om en leke, å sitte i ro med en leke å leke. hallo??

han sitter i et rom på 20kvadrat, å 5 voksne sitter å ser på han? er det rart ungen ble vill da? han er jo ikek vant å få så mye oppmerksomhet! han ville jo bare herje!

eg sa til dem at mini er så rolig, andre foreldre med barn på den alderen sier vi er så hedige som har en unge som kan sitte i ro, å ikke er "overalt" hele tiden.

men dem trodde meg ikke!

kordan kan dem si sånt etter en halv time på et lite kontor??

vi lever med mini hver dag, hele døgnet, å vet han kan sitte i ro å leke, han liker å kose, han ligger på pute på gulvet å koser, å leker flott alene med lekene sine, å SITTER I RO!!

hva kan jeg si til dem da? de skulle nå henvise oss til sykehuset, for dem antydet ungen har adverdsvansker!!

herregud, han er jo bare 15mnd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fy faen (unnskyld språket) men det minner meg om min gamle helsesøster!! hun kontaktet barnevernet og var så overhysterisk bekymret at jeg kunne gitt henne ett skudd i nakken!! snuppa var veldig treg grov motorisk og ville ikke gjøre noe som helst da hun var liten,plutselig da vi flyttet fra det huset vi bodde i så kom alt på en gang!! 13 mnd gammel var hun aktiv og nå er hun 2 1/2 og i helt normal utvikling!

Skrevet

Næmmen i alle dager,,,

Ikke lett da nei...

Du får be om en ny time hos HS med mindre folk til stede?

Skrevet

vel, var meg å min kjære da, men han er jo vant med oss 2 da. + helsesøster, og fysio + en turnus-fysio som sku være med å observere... så henta dem legen også, for det var tydeligvis grunn for det og... isj...

arg!!!

kjenne eg blir seriøst irritert!!!

Skrevet

Ville forlanga ny vurdering jeg.. Uten de tre siste der..

Kanskje aller helst hjemme, der han kan falle mer til ro og er i kjente omgivelser.

Fryktelig frustrerende.....

Skrevet

la de bare utrede for atferdsvansker. Er jo bare flott for dere om det viser seg at dere har rett. Om noe annet viser seg så er det jo fint det også, for ungen sin del.

Skrevet

Skjønner godt at du ble irritert!

De må da skjønne såpass at de ikke kan vite alt om barna etter den lille tida de ser dem på kontoret!

Tror jeg hadde blitt ganske forbanna om de antydet adferdsvansker på det grunnlaget.

Skrevet

hmm... ta imot timen, og ta med en film;-)

Ta å film mini`n i situasjoner der dere viser hva han kan, gjerne lange klipp så de ikke kan si at det bare var et glimt. Ta m filmen og si: "de andre så han en halvtime i farta ,her er en halvtime(eller mer) av vårt inntrykk av ham. Hva velger "du" å tro på..?"

hehe ;-)

Skrevet

regner vel med at sykehuset observerer hjemme eller i et mer egnet rom. Som det nevnes over her - la dem bare observere, tar HS feil så tar hun feil. Mener jeg har hørt at en ikke skal medisinere for evnt. ADHD før de er iallefall tre år.....så dersom de anbefaler medisiner må du undersøke litt...

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du blir så frustrert jeg da :) HS ol kan jo bare forholde seg til det de ser, og det foreldrene sier. Hvis det de ser ikke stemmer overens med det foreldrene sier må de jo forholde seg til sine egne observasjoner. Selv om du og din kjære er fornuftige foreldre som vet godt hvordan det står til med deres barn, er det jo ikke alle foreldre som er ærlige :) (Nå sier jeg overhodet ikke at du og din kjære er i sistnevnte kategori!!)

Så, det verste som skjer nå er vel at du tar en tur til sykehuset for en kontroll av sønnen din? Ok, det tar jo litt tid, men prøv å vinkle det positivt? Nå får dere eliminert at det er et problem, greit å vite det også :)

Om du synes HS overkjører deg synes jeg du skal ta det opp med henne. God kommunikasjon er viktig :)

Skrevet

er bare det at vi har vært flere ganger på sykehus av forskjellige årsaker, spes den grovmotoriske utviklingen hans. men kommer dit, så sier de at dem egentlig ikke trenger å få oss dit, for det er ingenting i veien med mini! så nå hadde de fått brev fra sykehuset hit, at de ikek ser noen grunn til mini skal tilbake til sykehuset, om ikke han blir akutt syk da.

men neida, dem sku sende oss PÅ NYTT NÅ! bare fordi han ikek gidda å sitte å leke med dem der på gulvet, han sku utforske, krype, se å herje.

han fikk jo så mye oppmerksomhet så!

Skrevet

det er bare det teline, at de på sykehuset ikke vil ha oss der, de sier mini er helt fin. og mener det er unødvendig for oss å drive å komme dit hele tiden.

svipptur til sykehuset? hihi...

har 5 timers kjøretur.. en vei...

så må ha inn overnatting, og fri fra jobb å sånt...

altså, et skikkelig styr..

har ingenting imot at dem er "overforsiktige" - men det virket ikke som de overhodet var interessert i å høre på hva vi har å si. dem bare mener det er sånn, dermed basta.

Det er irriterende..

Skrevet

Joda, jeg skjønner at det er frustrerende ikke å bli hørt. Det bør du også ta opp dem i en setting hvor det ikke er fokus på sønnen din, be om en samtale uten han tilstede.

Forøvrig kan du jo bare la vær å dra til sykehuset hvis du og sykehuset mener det er helt unødvendig. Spørsmålet da blir jo selvsagt hva HS foretar seg da, men det er da lite sannsynlig at det vil bli igangsatt noen ekstreme tiltak. Har dere barnelege der dere bor? Isåfall ville jeg tatt en tur dit for en evaluering :)

Skrevet

I alle dager, ikke hør på HS du, hadde ikke jeg gjort, ungen er jo bare 15mnd. . skulle det vises seg at ungen deres har noe så ser de det bedre når an blir eldre, ærligtalt, dette synes jeg var litt hysterisk, ingen er like som barn andre rolige andre litt ville med mer energi;)

Skrevet

Neste så jeg lurer på om vi har samme HS?

Minste hos oss har problemer med øynene, og vi har hatt såå mye styr med dem på HS at jeg gidder rett og slett ikke forholde meg mer enn jeg må til dem. Jeg kjenner mitt barn best, og tør derfor å si ifra når jeg mener at de diller for mye. Jeg har tre barn, og det har vært henvisning dit og henvisning hit med dem alle tre, men ingen (bortsett fra minstemann) har det vært noe galt med. Minstemann mente vi det var noe galt med, men neei HS kunne ikke se noe så vi måtte bare se an....halloo, vi fikk ikke blikkontakt og han var helt passiv! Etter mye mas ble vi henvist, og vi fikk beskjed om at gutten var blind (heldigvis har han gradvis fått mere syn)

Vet flere enn oss har samme holdning til HS her. Greit at de er raske til å henvise, men en bør tross alt høre på hva foreldrene sier! De kjenner sitt barn best, og 30 min på HS er for lite til at de kan si at de vet best. Litt ydmyket hadde passet bra!

Skrevet

Syns ikke du skal høre på hs i dette tilfellet.Det og gå på hs er frivilig ,du må ikke ta i mot dems råd .Si nei til den henvisningen til sykehuset .Det er du som bestemer det ikke hs.

Skrevet

Synst på en generell basis at helsestasjon er et dårlig tilbud.

Stoler mye mere på observasjoner gjort over lengre tid av feks pedagoger i barnehagen.

Skrevet

*lenej skal få bli ed mayaya til hs når hun kommer på besøk*

Til og med min teite hs er jo titusen ganger bedre enn din!

Duster!

Skrevet

eg blir bare så sliten av alt maset dems...

er det ikek det ene så er det det andre.

fikk beskjed at om man ikke følger opp disse helsekontrollene, så kontakter dem barnevernet..

nå fant dem ut mini skal til fysio hver 3 uke. det mener jeg er no tull, bare fordi han ikke går?? han er jo bare 15 mnd jo!!!

kan eg nekte?

Skrevet

Ja det kan du .er helt frivillig om du vil gå dit.Og ringer henne til barnevernet ,så kommer de bare til og le og avvise henne.

Skrevet

Ja du kan nekte. De anser det ikke unormalt et en på 15 mnd ikke kan gå. Tiltak settes vanligvis ikke inn før barnet har passert 2 år. 15 mnd og adferdsvansker? Tror de at ungen er 1 år eldre enn han er eller noe sånt? Har du ikke en fastlege du kan snakke med om dette?

Skrevet

Det er helt frivillig å bruke hs. Man kan også bare ta kontroller hos fastlegen :)

Skrevet

min fastlege er i permisjon da.. men!

det er fordi han ikke går at dem skal ha han til fysio. å det syns eg er teit, for mini blir bare forvirra der ende, av så mange som maser på han å skal ha han å gjøre ditten å datten...

han går jo fint her, rundt møbler, å når vi hold han i handa å sånt. kansje eg kan avtale med fysio å komme hit? her mini er i sitt eget hjem, med sine leker å sånn?

Skrevet

hehe... om det er ADHD dei tenker på, så er det ytterst tvilsomt at nokon setter diagnose på ein 15 mnd gammal unge. Og uansett ikkje etter berre 1/2 time i framande omgjevnader.

Min har i alvorlig grad OG er testa 2 ganger. Første gangen rett før skulestart og fekk IKKJE diagnosen, neste gang etter skulestart og først då kunne dei sette den diagnosa:)

Trur nok dette berre er ei overivrig HS, for dei har faktisk ikkje SÅ god greie på slike ting der. Det er mi erfaring. HS har ingenting å tilføre meg, i allefall:)

Skrevet

Ja, det er en god ide. Og be dem komme bare 1 person.

Evt kan du filme han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...