Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde +4 på urinprøven på torsdag for snart to uker siden, men ingen tegn på urinveisinfeksjon.

Skulle levere ny prøve nå denne torsdagen, og den var fortsatt på +4.

Men jeg hadde enda ingen symptomer på UVI..

Legen sende da urinprøva til dyrkning. Ikke hørt noe enda.

De siste dagene har jeg begynt å klø litt og hatt en del utflod (beklager detaljer her).

Er det da UVI? :S

Det svir jo ikke når jeg tisser eller noe.

Håper noen kan svare..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være utfloden som har gitt utslag på prøvene og da..

Er det utflod fra urinrøret du har el? En uvi gir iallefall ikke vaginalutflod..

Em trenger ikke å ha symptomer, selv om man har uvi..

Skrevet

Nei, er ikke utflod fra urinrøret.

Da tror jeg kanskje at det bare er det som har gitt utslaget jeg.

Har ikke vært "plaga" med mye utflod i svangerskapet, men har jo hatt mer enn normalt, så da er jo sjansen der for at det er det som har gitt utslag på prøven.

Jeg får se hva dyrkningen sier.

Takk for svar! :o)

Skrevet

venninna mi fikk ingen sympomer på UVI.

Hun hadde høy feber og var veldig nedsatt når hun dro på legevakta og fikk konstantert nyrebekkenbetennelse. Hun var ikke gravid da.

Det er ikke for å skremme deg, men jeg syns nå legen burde gi deg noe mot din UVI. Du kan ikke ha så mye utflod at det gir 4 + på urinstixen, ikke hvis du er nydusjet før du tar prøven iallefall..

Skrevet

Men jeg må vel bare vente å se hva den dyrkninga sier? Eller?

Og hvor lang tid tar det egentlig, før jeg kan forvente å svar på det?

Skrevet

Den skal stå til dyrkning i 24 timer..

Men jeg syns det er litt rart dem ikke gjorde noe for 2 uker siden, 4 + er jo ganske kraftig, men som sagt det kan jo være utflod i tillegg som gjør det, men ikke så mye som 4 +, tror jeg da

Skrevet

Jeg har hatt to uvi i dette svangerskapet.. Begge har jeg ikke merket noe til.. (ellers bruker det være dritvondt)..

Under graviditet er det vanlig å ikke ha symptomer på det, kun utslag på urinprøven..

Første gang jeg hadde det i graviditeten, fikk jeg hyppige kynnere, regelmessige og over mange timer. Derfor gikk jeg til lege.. Uten dyrkning konstanterte de uvi..

Neste gang var det vanlig rutinekontroll som fastslo uvi igjen.. Legen min mener at det er kjempeviktig å behandle uvi. Dette pga at det kan føre til nyrebekkenbetennelse, for tidlig fødsel/premature rier.. Ikke for å skremme deg, men jeg vil anbefale det å få en pencilinkur. Den jeg fikk sist heter amaxillin og går over 7 dager.

Lykke lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar jenter!

Da ringer jeg legen i morgen!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...