ønskerto Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Muligens uten grunn. Går å venter på tr, eller positiv test. Er 14 dager over ikm og har flere symptomer. Hatt mensmurring i tre uker - minst, men i dag er det vondt. Vanskelig å forklare smerten, men det er en slags "sviende" smerte som tar tak i magen, ikke veldig krafti. Er redd for å miste det som kanskje er der. Noen som har opplevd no lignende? Hvor lenge etter ikm har dere testet positivt? Skal til legen på torsdag. Må vite hvorfor mensen ikke kommer pga av røntgentime. Det føles som en evighet til torsdag med alle tankene og spørsmålene mine.. Kan noen pleace dele sine erfaringer...
ønskerto Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. februar 2008 Ingen som kan dele noen erfaringer..
kaffeplante Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 har du testa da?hvorfor skal du til legen på torsdag?
Dotten Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Er vel kanskje ikke den helt rette til å svare her, men har lest her inne, at som oftes selv om man får litt smerter o.l. i magen, behøver ikke det bety at det er noe galt. Spesielt så lenge man ikke har blødninger e.l. Husk at om du er gravid, vil du har mensmurringer en stund. Livmoren strekker jo på seg, så det kan sikkert vært litt "sviende" smerter også! Har du testet hjemme? Husker at jeg testet kun ca 3 dager etter ikm og noen dager etter det igjen. Hadde aldri sterke positive tester. Kun svake. Men hos legen (gu), så så jo hun at jeg var gravid. Masse lykke til til torsdagen. Skjønner godt du er litt engstelig, men ikke ta sorgene på forskudd. Nå er det bare 2 dager igjen, så får du svar på om du har en liten spire der inne eller ei. Håper legen din har innvendig ul, slik at du ev. får en grundig sjekk, bare for å utelukke at det ikke er noe annet enn en liten spire som "plager" deg!
ønskerto Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2008 Ja, har testa tre ganger - negativt. Siste i dag. Må vite om jeg er gravid eller ikke før mandag. Skal egentlig ta røntgen av beinet mitt da, men vil jo ikke det hvis jeg er gravid...
ønskerto Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2008 Hvilke graviditetstester er mest å stole på forresten? Kjøpt noen billigtester fra billigtest.com. Er egentlig litt skeptisk til kvaliteten..
kaffeplante Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 ta en cb digital.....da må du ta blodprøve hos legen da for å se o mdu er gravid eller ikke
Dotten Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 CB-digital skal vissnok være det beste. Har ikke prøvd denne selv. Bare vanlig CB. Tror ikke du trenger å være bekymret for røntgen på benet, da du får sånn "stålplate" over overkroppen, litt større enn den hos tannlegen... Vil jeg tro da. Uansett må du opplyse om at du kanskje er gravid, så får det bli opp til legen å avgjøre om du kan eller ei. Tror du bør få tatt en blodprøve raskest mulig, da det ikke er sikkert at legen får svar fort nok, når du skal på torsdag. Så kommer jo helga i mellom......! Bor du i Oslo e.l. kan du få en rekvisisjon til Fürst. Der får du svar dagen etter! Det fikk i hvert fall jeg!
ønskerto Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2008 Legesekritæren sa jeg ville få svar før mandag så jeg regner med det går bra da. Vet jeg kan få stålplate eller no hvis jeg skal ta røntgen, men synes det er litt skummelt alikevell.. Vil ta med legen min på avgjørelsen ikke bare de på røntgenavd.
Dotten Skrevet 26. februar 2008 #10 Skrevet 26. februar 2008 Ok. Skjønner. Men godt du får raskt svar da. Jeg stresset også fælt for å få avklart om jeg var gravid eller ei, før jeg begynte på noen tabletter. Var negativ for min del da. Hos min lege hadde det tatt 2-3 dager, men hos Fürst var det svar dagen etter som sagt. Men håper du har en liten spire på plass, og at du får gjennomført røntgen uten at det har noe å si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå