Gå til innhold

Nattamming


Xisix

Anbefalte innlegg

Er jo absolutt på tide å slutte med nattamming, men vi har fortsatt ett måltid om natta... Må finne en helg der pappa har "tid" til å være trøtt på dagen.

 

Er det andre som fortsatt ammer om natta? Dere som har slutta, var det kamp eller gikk det av seg selv? Noen gode tips?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

æ amme fortsatt på natt. syns itj d e nå ille æ siden æ e så my våken læll. æ amma 1 mann på natt å t æ slutte helt me puppen,da va han 14-15 mnd. så kjæm væll t å gjør d samme herre gangen å så læng æ har melk eller at han finn ut at han ska sov hele natta.

så læng d e 1-2 gang så syns æ ikke d e ille. min lægg sæ mellom 21.30 og 22.30 da.

men vess mann må amme opp t 4-5 gang kan d bli litt my.

prøve jo me smokk først men går ikke d orke æ ikke krangel i fler tima for å få han t å sov. d gjør æ nokk for å si d sånn. Lukan kan vær opp i 3-4 tima i slengen på natt,å storebroren har enno ikke på 2 år og 7 mnd sove ei hel natt hehe.

 

skrikekura e ikke æ nå for, så d får gå av sæ sjøl:):)

 

men ønske no dæ lykke t da vess du ska slutt me nattpuppen:)kan henn d går som en drøm for dæ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ammer ikke lenger om natta og syns det er deilig å slippe det.

jeg bare tenker på åssen det hadde vært å måtte stå opp på natta når jeg begynner å jobbe osv.

så jeg tenkte å begynne litt tidlig med å avvenne..

 

vi begynte smått da hun var nesten 6 mnd. hun ville ha pupp 5-6 ganger om natta noe jeg ble veldig sliten av!!

jeg klarte faktisk å avenne henne uten at pappaen hennes blandet seg inn =)

altså det gikk utrolig fint og over alle forventninger.

 

jeg måtte selvfølgelig ta det gradvis. først fikk hun pupp tre ganger så 2 og så 1 og nå ingen.

jeg bestemte meg for tidspunkt på natta hun skulle få pupp og hun fikk ikke før.

 

nå våkner hun i 6.30 tiden og vil ha pupp og det hender hun sovner igjen og sover til 7.30-8.00 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sluttet når snuppa var ca. 6,5 mnd. Det gikk veldig fint. :) Tips: pappan må være tøff og gå inn til barnet på natta. Ingen service i form av kos, klapp, sang osv. Heller ikke noe vann, da må du bare opp å gi vann i stedet for å amme.

 

Pappa må gå inn og si bestemt "nå er det natta og du må sove". Hvert 3 minutt første natt, hvert 5 minutt andre natt, hvert 7 minutt tredje natt osv.

 

Hold deg hard! Hvis du gir etter når barnet har skreket i 1 time, så vet barnet at hun "bare" trenger å skrike i 1 time neste natt for å få det hun vil. :) Vi satte oss et klokkeslett hvor vi sa at det var greit å få pupp. Vi begynte med kl. 0500, emn nå er det 0600. :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Prøver å begrense til 2 ganger om natta nå.. har vær oppe i 6 ganger om natta siden nyttår... slitsomt..

(men han sover bedre enn vår første så jeg klager ikke..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ammes det enda...skulle gjerne sluttet, men er ikke så lett! Lillemor spiser gjerne 4 ganger iløpet av natta.

Begynte med nedtrapping for noen uker siden, og hun fikk ikke mat mellom ca 24-06. Var pappaen som måtte ta den kampen. Var mindre skriking enn forventet, men ille nok likevel! Holdt på i mange dager uten særlig forbedring, og da dukka det plutselig opp ei tann...så da var det ikke så rart! og etter det ble hun forkjølet, og vi hadde ikke samvittighet til å la henne skrike så masse, og dermed havnet vi samme gamle "4 ganger i løpet av natta-mønsteret"...:/

Første måltidet har hun ca kl 23, og det har jeg prøvd å få bort siste uka. Gikk ganske greit første dagene, men så er det blitt verre igjen og vi ser nok ei tann som er på tur...!! frustrerende! så avvenningen tar ganske lang tid her i huset...

Det som jeg ser på som et stort problem er at det virker som hun fortsetter å våkne til samme tidspunkt selv om hun på en måte godtar at det ikke blir mat...er bare våken og urolig liksom! får håpe det er pga tennene og forkjølelsen og at det ikke blir sånn når vi får tatt ei skikkelig avvenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...