Mamma mia! Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Hei! I Nederland er det like vanlig å føde hjemme som det er i Norge å føde på sykehuset. Jeg bor nå i Nederland og er ca 18 uker på vei. Spørsmålet dukker stadig opp: Skal jeg føde hjemme eller på sykehuset? Selv om tanken skremmer vettet av meg vurderer jeg faktisk å føde hjemme. Venninnene mine i Norge går vel av skaftet hvis jeg bestemmer meg for det. På den ene siden er det ikke noe problem å føde hjemme hvis alt går slik som forrige fødsel, altså uten problemer. Jordmora kommer å hjelper meg og vi kan alltids dra til sykehuset hvis det er nødvendig. På den andre siden føler jeg meg kanskje tryggere på sykehuset dersom det skulle skje noe. Men man blir visst sendt hjem kort tid etterpå og må betale sykehusutgiftene på ett par-tre tusen kr. Lurer på om det er noen som har hatt hjemmefødsel og kan dele erfaringer. Hva ville du ha gjort?
trollmor32 Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Jeg er imponert over de som tør... De har helt sikkert gode rutiner for dette i Nederland siden så mange benytter seg av dette. Med eldstemann her i huset hadde fødsel hjemme gått bra. Minsten var livløs da han kom til verden, og var avhengig av livreddende apparater da han ble født. Han hadde ikke overlevd hvis vi hadde vært hjemme... Blir nok sykehuset på oss denne gangen også. Lykke til med valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå