Gå til innhold

3- eller 4-hjul på vognen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4- hjul!!! Trehjulingene er tøffe å se på, men forferdelig farlig. Di tipper veldig lett. Det er jo ikke akkurat en drømmesituasjon med en liten oppi. Har hørt flere har sagt at di angrer på valget av trehjulingene.

Skrevet

3-hjulingene er da ikke farlig!!!

Jeg har sannelig sett KUN 4-hjulinger tippe over!!!

Jeg har kjøpt 3-hjuling og jeg vet av mange som har gjort det samme og ingen av de vil noen sinne ha 4-hjuling igjen!!! :)

Skrevet

Ja, det er jeg enig i....4 hjul er tryggest...

Selv tenkte jeg på teutonia....med 3 hjul....men da jeg sammenlignet den med en 4 hjuling var jeg ikke i tvil...

Skrevet

Vi gikk for en 4 hjuls... brio sing.

Virker som om jeg kan dytte på litt mer om vinteren og i ulendt terreng og at den er mer stødig...men jeg har veninner som som har 3 hjulinger og er kjempe fornøyd...smak og behag der derre:)

Skrevet

Jeg velger en 3-hjuling, i hvert fall i starten. Tror jeg kommer til å trille mye, og da er det praktisk. Hvis det viser seg at den er ustabil når barnet blir større og begynner å krabbe ut, så får vi kjøpe en stødigere trille, tenker jeg. Kan jo passe for soving i barnehagen etter hvert også, tror jeg... Men jeg er førstegangs og kan selvfølgelig ta grundig feil. Jeg har tenkt å prøve, og eventuelt feile...

Skrevet

4 hjul uten tvil.

Har et familiemedlem som havnet på sykehus fordi vogna veltet. Var en 3 hjuling og barnet var bare 6-7mnd.. Så absolutt ikke så stort og med så mye kraft at en skulle tro at det kunne skje. Var en Hartan Skater duo XL om jeg ikke er blitt helt glemsk.

Skrevet

Kjenner jeg blir en smule irritert her når jeg leser folk skriver "4 hjul er tryggest", "3 hjul er farlig", "3 hjul velter lett"......

Hallo, vogner med 4 hjul velter da de også, er da ikke antall hjul som har noen betydning på støsigheten, men hvordan vogna og understellet er laget.

Kan da ikke slå alle vogner i en kategori!!!

Ja noen med 3 hjul velter lett, som f.eks Quinny. Men flertalet er blitt så bra at de er like stødige hvis ikek stødigere.

På dette området kan jeg virkelig anbefale TFK. Den kommer lett fram over alt pga tre luftfylte store hjul, men er stødig som overhode mulig.

Lillegutt tok for noen dager den ultimate testen må den. Først ved å krabbe oppi den fra siden og henge over kanten på veien opp. Så ved å stå i den mens jeg trillet på litt ujevnt underlag og lente seg så langt som mulig rundt på siden for å hilse på meg.

Han er snart 2 år og vogna sto hele tiden like fast på alle de tre hjulene.

Har også lastet den opp på styret med masse tunge poser. Den tipper rett og slett ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...