Gå til innhold

Kan noen se hit litt!! (blødning)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34 fullgåtte uker i dag. I dag tidlig hadde jeg litt smerter i bekkenet og mye kynnere. Litt sterkere enn vanlig. Kom og gikk. Fikk plutselig så vondt inni skjeden og det stakk liksom. Gikk på do og hadde tenkt til og ta en dursj etterpå så jeg hadde kledd av meg før jeg gikk på do.

Da jeg reiste meg og skulle gå fra do og inn i dursjen dryppet det blod ned på gulvet. 4-5 dråper kanskje. Tørket meg og droppet dursjen. Tok på meg bind men det har bare kommet en dråpe i det og en dråpe hver gang jeg tørker meg etter og ha tisset.

Så lenge det ikke er mer så er det vel ikke farlig?

Skal på jordmor samtale på sykehuset i kveld så jeg kan jo spørre da. Har derfor ikke ringt noen ang dette enda.

Noen som vet hva det er. Har jo 6 uker til termin.

Hun har blitt veldig aktiv i magen nå etter på, og har vondt rett over symfysen eller skambenet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder blødninger,så har jeg fått beskjed om å alltid

ringe å få det undersøkt.. det skader ikke å ringe en gang for mye ;)

Jeg ville vertfall gjort det :)

Lykke til da :)

Skrevet

Hei! Jeg ville også ringt inn visst jeg var deg, eller du kan vente til ikveld visst blødningen gir seg og du ikke har smerter eller er hard i magen. Det kan være tegn på at morkaken løsner.. men da blør du mye og har smerter.

Jeg var selv på kk på søndag pga blødning. Det begynte fredag med brun utflod. Ringte og fikk beskjed om å ta det med ro og ikke bekymre meg fordi det var lite, ingen smerter og godt med liv. På søndag rant det mer friskt rødt blod og da reiste jeg inn for å sjekke det. Legen tok ultralyd og gynekologisk undersøkelse men kunne ikke svare meg på hvorfor det kom blod. Når jeg spurte hva jeg skal gjøre visst det gjentar seg så fikk jeg beskjed om å se blødning og smerter litt an. Men selfølgelig ringe visst jeg blir bekymret!

Jeg har hatt forliggende morkake og det kan muligens være kanten på den hos meg som blør litt.... eller bare tynne skjøre blodkar som brister.

Dette er min erfaring når det gjelder blødning. Jeg har fortsatt litt (veldig lite) brun utflod, og det hører kanskje bare med nå på slutten. Men jeg er altså i uke 37+5 og da forventes det kanskje mer slikt enn hos deg som er i uke 34....

Visst du er bekymret så ringer du jordmor:)

Skrevet

Ville bare si hvordan det har gått.

Jeg ringte jordmor som ville at jeg ringte føden. Gjorde det og hun ville ha meg inn for sjekk. Lå der med ctg og alt såg bra ut der. Fikke ul både innvendig og utvendig. Alt så bra ut heldigvis.

Blødningen kom fra livmorhalsen, men hun viste ikke hvorfor jeg hadde begynt og blø.

Så håper hun holder seg der inne litt til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...