Gå til innhold

Vi skulle aldri kjøpt leilighet...

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Jeg er så nervøs nå... Jeg merker at økonomien fort kan knekke sammen. Prisene er lave, renta skyhøy, vi blir studenter.

Ikke vil vi selge, og ikke kan vi heller.

Jeg er sint på oss for at vi valgte å kjøpe en leilighet på den tiden prisene var på det høyeste. og nå blir vi ALDRI kvitt den igjen, ihvertfall ikke uten å selge med tap...

Vræææææl!

GÅR DISSE PRISENE OPP IGJEN ELLER?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi kjøpte leiligheten vår for 1,3 mill rett før det ble kjempedyrt... nå, litt over 3 år senere har vi solgt for 2.020000kr :o)

vi har gjort mye oppussingsarbeid, men trodde aldri vi skulle få så mye for den....

Skrevet

Klart de går opp, det varierer hele tiden. Prisen har vel ikke sunket så mye vel? De har riktignok stangert, men gått ned?

Skrevet

Vi kjøpte leilighet for 700.000, må mest sannsynlig selge den for ca 300.000.

Blir kokforbanna hver gang jeg tenker på det....;-(

Skrevet

Ja det var jo et kanonsvar, nedtråkka kaviarpupper :P

Klart prisene går opp igjen, eller i det minste stabiliserer seg. I mellomtiden, kan dere snakke med banken og f.eks be om å få betale bare renter mens dere studerer..

Skrevet

Jeg tror ikke det kommer til å skje. Kan ikke en av dere jobbe et par år til den andre er ferdig, og så bytte? Vi gjorde det en periode.

Hvor høy rente regnet dere med å klare da dere kjøpte?

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Når vi kjøpte leiligheten vår lå de fleste her (alltid mange leiligheter til salgs i borettslaget mitt, stooort borettslag) på mellom 1.4 og 1.5. Vi kjøpte vår for 1 375 000.

Nå ligger de på 1.150 - 1.250...

Siden vi har 1350 igjen på lånet vil vi tape 100 000 + meglerutgifter hvis vi selger nå...=/

Føler også for å selge nå, siden økonomien er knapp i seg selv for øyeblikket. Er sikkert bare meg som er overnervøs, men tenker altfor mye på disse regningene =(

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Vi regnet med topprenten vår (har rentetak siden det er førstegangslån) og renta er omtrent der nå ja...

Vi klarer oss, men jeg er så redd for å bli sittende med dette her... hva om det skjer noe? Om en av oss blir ufør, og vi ikke blir kvitt leiligheten? uff, jeg er bare overnervøs...=P

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Må legge til at husleien er på nesten 4000 også da...

Skrevet

Forstår deg veldig godt jeg. Er kjempe nervøs for økonomien selv. At noen skal bli uføre, og ikke forsikringer dekker det, er mitt mareritt. Penger kan alltids to arbeidsføre mennesker tjene, om det er krise.

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

ja det går nok bra, men jeg er bare så utrolig nervøs for det...

vi kommer til å ha samme inntekt når vi studerer som vi har nå da, men skummelt uansett! Jeg bare håper disse 4 årene går kjempefort så vi blir ferdig utdanna. da er forhåpentligvis prisene noe høyere, så vi kan selge, ha høyere inntekt og forhåpentligvis litt romsligere økonomi!

Skrevet

Hvis du er nervøs for økonomien generelt...pgs. leiligheta, er dere gift eller samboere? Hvis samboere, har dere gjeldsforsikring? Mener sånn forsikring som gjør at om det skjer noe ille, har den andre samboeren råd til å sitte igjen med leiligheten.

Så går det an å ha uføreforsikring. Dette betaler jeg 280,- for i mnd.

Så vil jeg også legge til at renta trolig ikke går opp noe særlig mer...

Skrevet

hehe :o)

ser jo det nå at det kom ut litt feil...

mente det egentlig positivt, at det virker som om det er på vei opp igjen... iallefall litt :o) nå vet ikke jeg hvor HI bor, men her blir blir leilighetene solgt til takst, gjerne litt mer....

HI, hva med å ta en jobb som hvilende nattevakt eller noe på en bolig for utviklingshemmede, 7 netter i måneden utgjør 5-6 tusen utbetalt. grei betaling for å sove på jobben :o) ikke noe problem mens man er student!

Skrevet

Er det mye fellesgjeld da? eller er det selveier..

Skrevet

Hvis dere ikke må selge, fordi leiligheten er altfor liten-----eller dere skal flytte en annen plass-----eller dere ikke klarer å dekke husleie+lån,- da er det jo ikke noe problem?

Hvis dere kan bo der noen år, så tror jeg bare du kan slappe helt av. Mulig dere ville solgt med tap nå, men jeg tror boligprisene stabiliserer seg. Det vil si at de vil enten jevne seg ut, eller ha en svak oppgang/nedgang. Dere vil uansett om noen få år ha betalt ned en del på lånet deres.

Vi har kjøpt leilighet en gang, solgte med 700 tusen i gevinst etter 3 år. Kjøpte så rekkehus, som vi nå vurderer å selge. Vil sitte igjen med ca 1 mill i gevinst, så samlet 1,7 i gevinst på 7 år.

Dette til tross for at boligprisene har stagnert!

Vil bare si at du må ikke la deg skremme av alle avisoppslagene. Dersom det ikke er aktuelt for dere å selge før om 4 år, så slapp av og tenk på noe annet;)

Lykke til!

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Peonererfine: takk for beroligende svar=)

Vi er samboere, og skal få oss forsikringer nå... Er bare NØDT til det!

Sannamin: fellesgjeld på 150 000...

Skrevet

beklager leste ikke tråden før jeg svarte.. Akkurat 4000kr i husleie gjør ikke salget lettere heller. Hvis borettslaget har mye lån,og renta stiger ytterligere vil husleia øke. Men dette er vet dere. Ikke enkelt!

Skrevet

har ikke lest så nøye tråden men tenkte bare å nevne at dere kan jo ha det avdragsfritt nå som dere ska studere da. Sparer et par tusen i mnd :) og som student kan du søke sib-bhg som er en god del billigere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...