Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Nå har jeg akkurat pratet med skatteetaten og fått et frikort. Dersom man KUN mottar OS som inntekt får man et spesielt frikort som går under en egen paragraf i loven. Så dersom man har KUN OS (+ barnetilsyn,barnetrygd osv) kan man ringe og få dette frikortet så slipper man å skatte. Men får man dette frikortet har man ikke lov til å tjene noen penger utenom. Så var det klart;)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 gjelder dette også viss du mottar stipend eller? jeg skal på skolen og får da stipend,men da må jeg vel skatte av OS? eller?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Neida, det er arbeidsinntekt det er snakk om. Ikke stipend og studielån:)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 så bra da. da tror jeg at jeg må ta en telefon til skattekontoret i morgen:)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Nei stipend er ikke inntekt. Jeg får stipend jeg og;) Hilsen HI
førstegangs*mamma Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 oi.dette visste ikke eg... får jeg tilbake på skatten da? har ingen annen inntekt og så trekker de meg 36%.... sa jeg syns d var litt mye, men de sa det var normalt.... rart at de ikke nevnte frikort da.... :/ har bare OS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå