Chezka Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har termin i slutten av august og går da i permisjon ca den andre uken i august. Jeg hadde ikke tenkt å ta ferie før det, men heller føye til 4 uker + 1 dag på slutten av permisjonen. Altså overføre årets ferie til neste år. Hva med neste års ferie da? Da vil jeg jo også ha 4 uker + 1 dag - kan jeg føye også disse til permisjonstiden? Slik at det blir 8 uker + 2 dager ekstra (hvis jeg ikke sparer litt til senere da)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 hei Du kan jo ta ferien din i permisjonstida i år. Da blir permisjonen din utsatt i lik tid som ferien din. Så når du eventulet tar ferien din tror jeg ikke har så mye å si. Så kan du ta neste års ferie i neste år under permisjonen. Da blir jo den forlenget med 8uker og 2 dager.
MammaDilla Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Jeg er ansatt i kommunen. Og der er det slik at man kan be om å få ut ferie i slutten av permisjonen eller når somhelst i permisjonen ja. Og om du forskyver den over på neste år skal ikke det ha noe å si for de ferieukene du har opprinnelig krav på i 2009. Men det lureste er å avklare dette med arb.giver. De pleier ikke være så vanskelig på det der tror jeg.
Kjærlighet <3 Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Uten at jeg er kjempesikker så mener jeg å vite at en ikke kan overføre all ferien sin til året etter. Så det du kan gjøre er å starte permisjonen når du skal, ha permisjon en mnd eller to, så avvikle ferien. Da blir permisjonstiden forskjøvet tilsvarende til neste år.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Så bra at noen skriver slike ting her, for her sitter jeg å planlegger ulønnet permisjon uten å tenke over at jeg har jo ferie jeg også :-) TAKK!
cille35 Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Jeg mener at du har rett i det du skriver om begrensninger i forhold til overføring, i hvertfall har vi det slik. Vi kan overføre maks 10 dager til neste år, resten må tas ut i inneværende år på den måten at jeg "avbryter" permisjonen og har ferie. Det betyr jo selvsagt i realiteten at man forlenger permisjonen med ferien. Jeg tar en uke før termin i forb. med vinterferie og påske, overfører to uker og legger to uker ferie inn i september slik at jeg forlenger permisjonen.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Det er lurt å ta ut feriedagene sine de ukene det er mange fridager, eks julen, påsken, i mai. Da får man ekstra feridager som man kan bruke seinere siden disse ikke blir brukt på helligdagene. Og når man har en uke permisjon i påsken feks, får vi jo ikke igjen permisjonsdagene selv om det er høytidsdager. Jeg sparer en uke permisjon med å fikse det på denne måten
murmel1 Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Anonym 22:08 27.02: Betyr det at hvis man skriver at man skal ha en uke ferie i uke 52 så blir det tre dager av den uka også kan man bruke to dager (25. og 26.) senere?
mamma sin kompis Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Jeg skal ta 3 uker ferie under permisjonen, for så evt. få overført resten til neste år, eller få det utbetalt. Da har jeg automatisk 3 uker ekstra permisjon, de 3 første ukene til pappa har fedrekvoten. Tenkte jeg skulle ta med meg noen venninner og reise en uke til syden da....så får far kose seg med barna alene hjemme
Erna10 Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 Jeg jobber i staten, der får vi overføre to uker ferie til året etter...
fipp Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 hei, jeg jobber i kommunen og har fått godkjent å overføre 5 uker ferie til neste å i forlengelse av permisjonene min!!! Regelen er egentlig 10 dager, men arbeidgiveren min er ikke vanskelig.... Derfor har jeg hele 10 uker ferie til neste år dersom jeg velger å avvikle 2009 ferien i forlengelse av permisjonen!!!
Chezka Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. mars 2008 Akkurat slik håper jeg også at jeg kan gjøre det. Tenkte jeg evt kunne spare et par uker av 2009 ferien for å ha litt å gå på. Likevel vil jeg jo ha et par måneders ekstra permisjon da :-)
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #13 Skrevet 2. mars 2008 jeg har temin 15 juli,ca ei å ei halv uke uti sommerferien,så jeg lurer på om at etter jeg har født-si d blir på termindato,noen som vet om jeg da rett etter fødselen kan ta ut mine 4 uker med ferie åså etter det fortsette permisjonen som normalt?
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #14 Skrevet 2. mars 2008 Du må ta dine 9 obligatoriske uker før du kan ta ut ferien. (altså, de tre første før termin, og 6 uker etter). Men etter dette kan du skrive opp at du skal ta ut dine fire uker ferie, og permisjonen går da i "pause". Etter dine fire uker ferie starter permisjonen igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå