Gå til innhold

Tips ang. bilstol.. 9-18 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må bytte stol nå, og jeg ønsker fortsatt å ha lilleM bakovervent så lenge det er mulig. LilleM er lang og kommer sikkert til å bli for lang til å sitte den veien før han er 3. Så jeg ønsker et sete som kan festes begge veier, og som har ISOFIX.

Noen som kan gi meg tips om bra stoler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Britax Two-Way elite. Foreløpig bruker vi det bakovervendt, men kan også brukes fremover. Ikke Isofix da, men et sete vi er veldig fornøyd med:-) Romslig og fint.

Skrevet

Vi har også Britax Two-way elite, uten isofix. Snudde det da hun var 2 og ble kvitt bilsyken :)

Skrevet

Har lurt på det samme selv.

På forbrukerportalen.no ligger det resultater fra tester av barnestoler. Veldig grei oversikt.

Klarer ikke å lage link derifra, men du finner testene ved å skrive inn "barnestol" i søkemenyen.

Skrevet

PS,

snakket akkurat med en barnebutikk her i området.

Fikk info om to stoler som de anbefaler:

BeSafe iZi - som kan brukes begge veier. Best dersom man kun skal bruke stolen i en bil, da det er litt jobb å montere.

Britax Two Way Elite - som kan brukes begge veier. Best dersom man skal bruke stolen i flere biler (låne til besteforeldre etc), da det er lettere å montere.

Tror vi skal kikke på Britax TWE først, for å se hvordan det funker i bilen vår. Grei pris også, ca 2500 kroner. (Sier selvfølgelig ikke at pris er viktigere enn sikkerhet, men det er jo OK når anbefalte produkter er greie i pris!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...