Gå til innhold

Spiser deres barn på 16 mnd, selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

da mener jeg med skje.. Eller er det noen som mater fremdeles?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 15 mnd, og hun blir fortsatt matet med skje. Hadde vi ikke gjort det, så hadde hun nok blitt veldig sulten :-) For det kommer ikke mye inn i munnen.

Men, hun har en egen skje da, som hun sitter og prøver seg med under middagen. Så hun øver og øver :-)

Skrevet

Ingen av mine nei. 3 barn. Kunne nok latt de kline litt før. Men hater matklin.

Skrevet

Jenta mi begynte å spise selv da hun var 17 mnd... Og det går rimelig greit... Må bare passe på å blande grøten tykk nok... ; )

Skrevet

Ja. Han har spist selv siden han var 12 mnd. Det går så fint så:)

Skrevet

her spiser han også selv, begynte ca rundt året. nå er det sjelden jeg hjelper han

Skrevet

Han spiser med skje (og gaffel) selv ja. Begynte med dette da han var rundt året. Interessen har gått opp og ned, og i perioder har fingrene vært mer populer. Nå går det temmelig bra med de fleste typer mat. Utrolig god motorisk trening! Drikker foresten av vanlig glass selv også og har gjort det siden 1år. Litt gris innimellom og glass som går over ende, men pytt sann...mye viktigere at han får føle denne mestringen og får god motorikk.

Skrevet

Mini (nesten 16 mnd.) spiser det meste selv. Bruker skje, gaffel og fingrer. Ser at er flinkere og flinker hver dag. Drikker fra kopp uten tutt og dette går kjempe fint.

Skrevet

Nei, her må snella mates. Tror ikke hun helt skjønner sammenhengen enda:)

Skrevet

Lille-snuppa her har også spist siden hun var 12 mnd, har spist uten å søle noe særlig lenge hun. Brødbiter spiste hun selv fra hun var enda mindre forresten.

Tror det hjelper mye med å ha en 1.5 år eldre storesøster å strekke seg etter;-)!

Skrevet

Hun spiste vel selv fra hun var rundt 14 mnd, dvs hun begynte å spise selv endel før det, men det var da hun spiste absolutt alt selv og lage et bråk uten like dersom noen skulle mate henne. Litt søl har det vært, men overraskende lite egentlig. Drikker også selv av glass og kopp, gjort det fra hun var rundt 20 mnd.

Skrevet

Minstemann er straks 15 mnd og han spiser selv, med skje eller gaffel. Han nekter å bli matet for han skal greie det selv. Har vel spist selv i et par mnd tenker jeg.

Skrevet

Veslesnuppa mi har spist selv siden hun var ca 12 mnd, Trenger fortsatt litt hjelp innimellom, men klarer det stort sett sjøl. Blir rasende om jeg prøver å gi henne... (temperamentsfull ung dame ja...) Får til nød lov til å gi henne yoghurt da, men hun skal helst ta den sjøl også... Og drikke fra vanlig kopp/glass har hun gjort siden hun var 6 mnd. Holdte glasset sjøl fra hun var rundt 13-14 mnd.

Skrevet

Ja, er 19 mnd nå og har hold på selv siden han var 13-14 mnd. Nekter å få hjelp, men har blitt veldig flink, så det er ikke noe problem. Litt gris blir det, men det får man tåle med små barn :)

Skrevet

Han nekter å spise hvis han ikke får spise helt selv. Han er ganske flink med både gaffel og skje.

Skrevet

Ja, hurra! Får ikke lov til å mate lenger. Deilig å kunne spise selv uten å mate to fugleunger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...