Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Den lille vil ikke spise når vi er ute blant folk-føler jeg må låse meg inne når han skal ha mat, og dermed blir det lett for at vi sitter mye hjemme. Er nok nysjerrigheten som er problemet men vet ikke hva jeg skla gjøre. Er 8 mnd straks, og vil ikke spise annet enn fra puppen heller, og ikke annen mat..vihar prøvd en del råd... Håper nå at noen av dere kan hjelpe meg....
Poteto Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 hva mener du ute blandt folk? på besøk eller på senter ol? kan jo låse deg inne på do påeit senter f.eks når det er mat. eller viss du er på besøk, så kan du spør om du kan få låne eit rom å sitte på. men si han er 8 mnd og ikke vil spise noe annet. snakkes me hs?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Ja er jo et alternativ å låse seg inne på do ja.....kanskje litt ekkelt på offentlige toaletter men ja...har snakket m hs-har ikke noen gode råd...derfor er jeg litt rådvill....
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Eg og sleitSliter med at minsta ikkje vill spise av puppen ute blant folk. det einaste som hjalp var at eg satte meg på eit rom for meg sjølv. Ang. å spise anna mat..har dokke prøvd velling på flaske eller velling på tutekopp? Eventuelt fra vanlig kopp?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Ja er så travel-spesielt når man føler for å komme seg ut litt. Vi har prøvd velling, grøt alt, spiser litt frukt på beger da....
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Det høyres forferdelig frustrerande og stressande ut må eg sei....Min første spiste også veeeeldig lite(men han spiste lite melk og)..husker kor frustrerande det var. Men han vokser fint?
mathilde Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Det er nok en del små som slutter med puppen selv, uten at mor ønsker det. Veldig vanlig, og det blir vel opp til deg hvor mye du orker å fortsette å prøve. I og med at poden er 8 måneder og i gang med fast føde, kan det tenkes at det er dette som er mere spennende? Det er i såfall melkepulver i grøtene og mulig å supplere med mme/ youghurt dersom det ikke går seg til. Du har iallefall vært flink uansett!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Takk for kjempe fine svar:) Ja er ganske frustrerende - spiser lite melk også men har alltid gjort det. Han var ikke en så veldig stor kar da han ble født men ligger på sin kurve så er ikke bekymret for vekten egentlig. Tror ikke det er at han ikke vil ha pupp for er jo kun det jeg får i han nesten så vil vel ikke si at vi er så veldig godt i gang med fast føde. Har forsøkt å få i han fast føde siden han var 5 mnd...ikke spennende i dethele tt. Når vi kommer hjem etter å ha vært på cafe, besøk o.l er han veldig sulten og tømmer begge brystene. Har da forsøkt å tilbydd bryst flere ganger da vi har vært ute. Mors store bekymring er jo om han får i seg mat, er sulten, mister jeg melka osv....dette stresser meg så mye at jeg nesten bare vil være hjemme men kan nesten ikke isolere oss heller
trollmor & trollungene Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 Akkurat slik har vi det også. Lillegutt er snart 9 mnd og har blitt fullammet til nå. Veldig nysgjerrig, så amming med noen tilstede har alltid vært et problem. T.o.m med far i rommet har han hatt store problemer med å konsentrere seg om puppen. Har forsøkt og introdusere fast mat over lengre tid men han har ikke vært interessert. Har vært mer morsomt å leke med maten, smakt men spyttet ut igjen. Men, nå i helgen løsnet det. Vi satt å spiste middag, og plutselig begynte han å komme med masse lyder og gapte høyt. Fikk smake på middagen våres og spiste 5-6 skjeer Det kommer nok hos dere også snart! Hs har vært mer opptatt om ikke jeg har blitt sliten av all ammingen enn om han har fått i seg nok. Nå er gutten min god og rund.Følger kurven sin så jeg har ikke vært bekymret. Så lenge barnet ditt er aktiv og fornøyd er det ingen grunn til bekymring. Men det er nok lurt å være påpasselig med å gi han vitaminer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå