Gjest Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har en liten nevø som snart er 3,5 år. Helt siden han var liten har han alltid vært glad i rosa.. Uten at han har fått helt den store entusiasmen fra sin friluftselskende mamma.. (som helst vil kle sønnen sin i armygrønn og beige).. I går ringte denne lille gutten til tante og sa han skulle kjøpe solbriller, og entusiasmen var kjempestor! Han hadde så lyst på ROSA solbriller! Hvorpå moren hans kommenterer at de helt sikkert ikke hadde rosa solbriller til gutter på apoteket. Men mini visste råd, så han spurte liksågodt apotekeren om det ikke fantes rosa solbriller til gutter, og apotekeren svarte som sant var; at jo selvsagt kan gutter bruke de rosa solbrillene der... Så nå går min lille nevø rundt med rosa solbriller på nesa og er kjeeeeempestolt av seg selv! Og mammaen hans.. Vel, jeg tør nesten ikke spørre hvordan hun har det! Må bare tilføye at det er bra hun venter jente til våren da, så får hun gjenbruk på alt det rosa som storebror er så glad i! ;o)
Karomamma Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Ha ha, godt han lille karen tar saken i egne hender
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Dette minner meg litt om min venninnes gutt som fra han kunne snakke ønska seg dukker og jente ting.Dette ble en stor kamp mellom mammaen og pappaen.Pappaen er muslim og det ble for tøft å svelge at gutten ville ha dukker. Men siden han forlot de og han sjeldent ville ha sønnen.(ikke pga jente tinga altså) Så fant mammaen ut at hun kunne like gjerne la gutten få dukker og jente ting. Gutten er idag 13 år og er vedlig feminin. men snillere og finere gutt må du lete lenge etter. Hvorfor skal en egentlig nekte barna ting fordi det er typiske gutte/jente ting? Da får en jo veldig skuffa barn da.. Flott at nevøen din fikk det han ønske seg mest av alt.
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Glemte jo helt å si at det var utrolig smart av gutten og spørre,det er gutten som banervei i vellinga:0)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Hipp hurra for tøffe gutter som tør å gå med rosa:-)
Lekamøia Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Min 6-åring har helt frem til nå ikke helt fått med seg dette med jente/gyuttefarge, så hans favorittfarge er rød, noe han alltid stolt har fortalt. Men her en dag fortalte han at hans favorittfarge er rød når han er hjemme, og blå når han er i barnehagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå