Gå til innhold

reker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kos deg, det skal jeg på lørdag med alkoholfri hvitvin

Skrevet

Hei!

Gjelder det ferske reker og rekesalat??

Har ikike spist reker siden jeg ble gravid, men vil jo såå gjerne ha!!!

Skrevet

NEI! Det kan du IKKE! Havene er forurensete og reker spiser alle typer avfall. De liker f.eks odsel av fisk. Siste ledd av gifter havner I rekene.

Skrevet

Hvor har du dette fra, både legen og matpotalen sier at det er greit og spise reker.

Skrevet

har bare hørt at man ikke bør spise det når man ammer for barnet kan bli allergisk. Men ikke hørt noe om at det er farlig under selve svangerskapet..

Skrevet

Rolig nå jenter...!

Reker kan man trygt spise. Og krabbeKJØTT (klørne, ikke selve huset).

Når man ammer bør man være forsiktig med reker, ikke pga fare for allergi, men fordi det kan sette smak på melken som gjør at babisen ikke vil ha den.

Ta all mathysterien med en klype salt - dersom mattilsynet sier det er OK er det helst sikkert det. Vi lever i verdens mest regulerte land hva mat, medisin etc angår....

Nyt maten!

Skrevet

Reker gaar brillefint, jeg spiser det hele svangerskapet jeg.

Det er heller ikke holdepunkter, som noen nevner her, for aa si at reker, jordbaer osv gir allergier ved amming, men kanskje det gjoer noe med smaken paa melken ja, det hoeres logisk ut.

Mine babyer faar baade sterk indisk, thai, vietnamesisk og annen asiatisk mat hele svangerskapet, reker og alle mulig anne sjoemat, det samme faar de naar jeg ammer dem, de vet rett og slett ikke om noe annet, hehe... Det eneste som skjer er at mine barn ogsaa liker den maten etterhvert. Har en datter paa 3,5 aar som elsker chili, hvitloek, karri og saa videre.

Hvert sitt liv, hvert sitt barn.

For dere foerstegangsgravide, skal dere lese matraad her inne, saa faa for guds skyld med dere et nyansert bilde, noen av oss lever ganske saa "som normalt" og slik vi alltid har levd. Skal man hoere paa noen offentlige instanser, saa har jeg fotstaatt at i den evige jungelen saa er det matportalen som gjelder.

Jeg bor i Asia forresten, og har en helt annen bakterieflora enn dere andre, i tarmene allerede altsaa..

Lykke til!

Skrevet

Ikke reker heller nei... Men gulost og brunost er ok... LOL Reker med majones, loff alk fri hvit vin.... Det virker ganske saa fristende. Men spiser ikke reker da... Av helt andre, ekle personlige grunner. Skal paa Red Lobster til helgen. Elsker hummerklor...

Skrevet

Jeg har også spist reker. Ikke blitt frarådet det jeg.

Men jeg holder meg unna scampi nå, litt fordi jeg har hørt at man skal det, og litt fordi jeg har lest om hvordan de ales frem og rovfiskes på...

Men jeg er enig i at man skal dette mathysteriet med en klype slat. Sunn fornuft er nok det beste.

Skrevet

rekene er vel kokte så da har det vel ingenting å si??

Skrevet

spurte gjordmor i siste svangerskapa ang reker. Da tenkte jeg mere ang allergi

Fikk beskjed om reker kan man spise når man er gravid. Men helst unngå når man ammer pga det er en kraftig allergi visst ungen skulle ha skalldyr allergi..

Så nyt reker så mye dere vil jenter under svangerskapet!! :)

Jeg spiser reker når jeg vil, men heller unngår skalldyr når jeg skal begynne å amme..

De som sier man ikke kan spise reker..hovr får dere det fra? HYSTERI!!!

Skrevet

Nei,reker kan man ikke spise. Det er skalldyr. Alt med skall tar livet av deg og fosteret. Andre ting du da må holde deg unna er banan (tykt skall med skremmende farge), egg (tynt hvitt skall kan jo ikke være bra??)..

HAHAHAHA! Reker er ufarlig. Enten de mævles eller er i salat eller hva..

Skrevet

Hahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, moroprisen gaar til siste anonyme her, hohoho, ler godt.... =o))) Godt med litt humor i denne debatten.

Kokosnoetter, fysj aa fysj, alle former for noetter med skall, nei og nei, for ikke aa snakke om fylte paaskeegg som er rett rundt hjoernet, det er prinsippet jenter, prinsippet om skall som gjelder her altsaa!!!

Men ikke bur deg inne heller, for da, watch out; bor du jo i ditt eget skall!! Som kan vaere kjempefarlig.....

Fnis.....ment som er lite koseinnlegg, maa bare flire litt av og til, ikke ment som et spark i leggen til dere som velger aa vaere veldig forsiktige under svangerskapet altsaa, dere om det. =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...