Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Noen av dere som har startet med dette? For at de ikke skal bli så såre når man begynner å amme. Er førstegangs og hadde ikke hørt om dette før mamma plutselig nevnte at nå måtte jeg begynne med det. Er ferdig med uke 34 i dag. Det holder visst å ta av seg BH'en når man kommer hjem fra jobb f.eks.
MamiMars Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 jordmoren min sa jeg ikke trengte å styre sånn med det,men at jeg kunne la litt melk tørke på vortene innimellom når jeg hadde startet med ammingen... så har ikke tenkt noe mer på det...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 hehe - det er nok gammalt nytt - for jeg hørte det samme av modern. Spurte jordmor jeg. Hun anbefalte det ikke. Hun var mye mer opptatt av at man får hjelp på sykehuset hver gang man skal legge barnet til brystet, da lærer man teknikken og slipper å bli sår i følge henne. Hun sa - ikke tenk på at du da "maser". Det er det de ansatte er til for!
Supertea Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Jeg herder. Nesten alle jeg kjenner har fått kjempeproblemer med sårhet, så jeg skal hvertfall prøve alt jeg kan å unngå det. Man klarer jo ikke å amme når man blir så sår.
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 jeg venter mitt tredje barn og har aldri herdet brystvortene. ammet begge barna mine i godt over et år og tenker å amme nr 3 også like lenge om det lar seg gjøre. jeg har aldri opplevd å være sår en eneste dag av ammeperiodene mine, men jeg fant raskt en god teknikk som må ha vært riktig for meg siden jeg slapp unna uten sårhet =) lykke til med ammingen når den skal igang. er riktig som anonym over meg sier at du bør få de på barsel til å hjelpe deg med å legge barnet til brystet de første gangene så opparbeider du nok ganske raskt en god teknikk som passer deg og babyen din
Emilie&Markus Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Mener å ha lest i den boken om svangerskap og fødsel som jeg fikk hos jm at dette var gammelt nytt og kunne faktisk gjøre ammingen verre?! Jeg herdet aldri med første man iallefall, og var aldri sår.. Ammet henne til hun var 11 mnd. Brukte aldri kremer eller noe annet enn riktig ammemetode og la brystvortene få lufte seg innimellom gjerne la melken tørke på brystvortene, så ordent dette seg helt fint selv.. Men andre må gjerne motsi meg, (eller støtte meg for den saks skyld) hvis jeg tar feil, for skal ikke være eplekjekk heller, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå