Gå til innhold

Jeg er så KVALM!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ikke kvalm i sist svangerskap, men nå i de siste dagene har kvalmen bare kommet krypende. Er i uke 6 nå, og klarer ingenting. Orker ikke spise, ikke gjøre noe hjemme og ikke gå på jobb. Jeg ligger rett ut med kvalmen oppi halsen. Har ikke kasta opp enda, men er nesten like ubehagelig å bare være kvalm.

Noe jeg kan spise for å få den til å forsvinne litt? Trenger tips altså. Ønsker jo å fungere sammen med min datter, kjærest og helst også gå på jobben min som jeg stortrives i.

Vet mange har det mye værre enn meg, men om det finnes noen kjerringråd hadde det vært supert:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Postafen!!! ;) Det har vært redningen min i dette og mitt forrige svangerskap! :)

Postafen er reisesyketabletter som man får kjøpt reseptfritt på apoteket!

Go`bedring! =)

Skrevet

Postafen er jeg allergisk i mot...i tillegg anbefales det ikke under graviditet har jeg hørt. Kanskje det finnes andre kvalmestillende jeg heller kan ta? Får forhøre meg litt om dette blir langvarig.

Skrevet

Ritzkjeks, ingefærte, lukte på en bit ingefær, lyse knekkebrød m LITT salt smør på.

Men div ingefærprodukter hjalp meg mest. Mener du kan få tak i ingefær i tablettform på helsekosten, men disse har ikke jeg noen erfaring med.

Skrevet

Da blir det ingefær og ritzkjeks. Får får sambo til å kjøpe med på veien hjem i dag. Takk:)

Skrevet

Ingefær skal visst hjelpe sies det..enten pulver utblandet i vann eller sutte litt på en ingefær rot! Fikk aldri prøvd det selv, men er verdt å prøve;) hvis ikke kan kanskje dette hjelpe: surmelk, sitron, knekkebrød/kjeks, drikke mye vann..

Skrevet

Er i uke 32 - og er fremdeles kvalm.... Håper du slipper unna før meg - er rimelig drittlei....

Syrlige drops (jeg bruker "søpledynga" - da får man litt smaksvariasjoner)

Mandler

Akupunktur

Puste rolig ev. kontroller med pusten

Ingen brå bevegelser

se på det som at det er for en god "sak" - god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...