råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 jenta mi på 4,5 år får være ute alene og leke. Hun er kun på en lekeplass som ligger rett utenfor stuevinduet vårt. Vi ligger i enden på en blindvei. altså ingen gjennomgangstrafikk. og veien hun skal gå for å komme til lekeplassen er ingen bilvei. Jeg vet at jeg kan stole på henne. ser seg alltid for når hun går over veien og vet at hun bare får leke på den lekepplassen. hun har aldri stukket av. sier ikke at det ikke kan skje men til nå har det ikke gjort det. Naboen mener at hun er altfor liten til å leke ute alene. Har jeg feil?
Gifteklar:0)) Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Dattera mi fikk være ute på lekeplassen alene da hun var 4 år.Men det kommer vel og ann på hvordan ungen er, om man kan stole på dem.
Sjokoladekaka Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Nei, her er det heilt vanlig:) fleire ungar som er i den alderen og litt yngre også Vi bur litt på samme måte; berre gangveg til leikeplassen.
grå :) Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 du kjenner vel jenta di best. noen klarer det, andre ikke. tror fint moa hadde klart det og hun er året yngre....
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Ja, jeg synes du tar feil, om du ikke har 100% tilsyn på henne. Samme hvor mye du stoler på henne, skjønner ikke alltid så små barn konsekvenser.
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Så lenge du har "haukeøyne" bare i tilfelle så tror jeg det skal gå greit.
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2008 BRA!!! fikk en smule dårlig samvittighet. Her er det ingen andre unger på hennes alder.....ikke som er ute ivertfall og som vi kjenner. og viss jeg ikke har anledning til å være med ut syns jeg det er greit å sende henne ut alene i frisk luft!!
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Hvis du ser henne fra stuevinduet så er det vel ikke noe problem. Da kan du jo titte ut hvert annet minutt. Det er godt nok om det ikke er umiddelbare farer rundt om kring. Jeg vet alltid hvor min på 3,5 er når han er ute. Og jeg vandrer fra vindu til vindu og ser etter. Og hvis ikke hører jeg etter eller roper ut. Og er det stille så er mini i grinda og jeg løper ut. Det er mer enn de andre foreldrene gjør. Jeg opplever faktisk at barn på 3,5 er borte i flere timer uten at foreldrene vet hvor de er. (De bare regner med at ungen er hos meg...)
ღDidrikmamsenღ Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 Ser ikke noe galt i det jeg nei. Der vi bodde før var tuppa ofte ute alene på lekeplassen, som lå bak blokken fra hun var ca 3,5 år gammel. Lekplassen lå midt mellom 6-7 blokker og kjente jo mange av naboene. Nå er hun 5,5 år og går til venner alene, som bor noen gater bortenfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå