Gå til innhold

Spennende mat i barneselskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg servere 5 åringer istedenfor pølser og pizzasnurrer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med hjemmelagde hamburgere? Eller horn med ost og skinke?

Horn med kjøttfyll er også godt

Skrevet

kylling nuggest og pomfri

(er sikkert skrevet feil)

Skrevet

Både hamburger og kyllingnuggets m/pomfri høres bra ut. Hvilke erfaringer har dere med det? Er redd for at foreldrene synes det er usunt i disse tidene hvor det ikke er lov til sjokoladekake i barnehagen.

Skrevet

kyllinspøkelser :o)

oppskrift på www.mat.no eller www.egg.no

Skrevet

kyllingnuggets, pomfri er jo ikke ikke så mye mere usunnere en pizza eller pølser da synes jeg. men skal du ha selskapet hjemme??? da skal det jo være litt sånn. Er noe helt annet i barnehagen.

synes det er veldig hysteri av foreldre som ikke liker at ungene sine får "typisk" burstagmat/kaker i selskaper. Det er jo det som er morro for de.

Skrevet

Vi skal ha det hjemme. Tenkte å ha varm mat først,deretter kake.

Skrevet

Kyllingvinger med pommes noisette. Serveres med babymais, cherrytomater og fersk ananas.

Det hadde søstra mi til 4-åringen sin og det funket bra!!!

Skrevet

Gutta fikk grønn potetstappe og stekt kylling med tomatsaus til sist bursdag. Veldig populært!

Kyllingburgere og ovnsbakte potetbåter er også kjempe poppis. Det er jo noen som ikke serverer barn eller seg selv fritert mat, om du er bekymret for det.

Pasta bolognese er de fleste barn glad i.

Da minsten hadde bursdag ville han ha hjemmelaga fiskekaker i pitabrød, og det gikk ned på høy kant:)

Skrevet

Kjøttboller på spyd med cherry tomater og potetmos og god tykk tomatsaus til.

Skrevet

Da jenta mi fylte 5 hadde vi grillspyd med kalkunkjøttboller, biter av grillpølser, agurkbiter, ananas, cherrytomater og gulost-terninger.

De fikk velge hva de ville fylle spydet sitt med.

Ved siden av hadde vi pastaskruer med ketshup.

Ble en fulltreffer her hvertfall. Ungene spiste mye mer enn om de bare får en pølse i lompe stukket i hånden.

Flere gode tips på melk.no sin bursdagsbrosjyre.

Skrevet

Helt ærlig så kommer jeg til å droppe varm-maten i bursdag her fremover. Heller ha ferske rundstykker, smoothies, kaker og brus/saft.

Alt for mye av tiden i bursdagsselskap går til spising. Mer lek, mindre mat ;o)

Skrevet

Jeg vet ikke om du er ute etter spesielt sunn mat, eller bare noe annet enn det vanlige, men her er mine tips:

- Hjemmelaget pizza

- Spagetti (her kan du bruke helkorn) med hjemmelaget kjøttsaus

- Ostesmørbrød

Søte ting:

- Spidd med diverse frukt og masmellow tredd på (feks jordbær, ananas, banan, mango ovs og en marsmellow på toppen)

- Langpanne sjokoladekake (alltid safe)

Annet snacks:

- Diverse chips/saltstenger

- Grønnsaker og dip (de fleste barn elsker det)

Skrevet

Takk for mange gode tips. Jeg har skrevet ned alle i ei bok! Håper at flere deltar i denne bursdagsmat-tråden utover ettermiddagen!

Skrevet

Flere mattips for barnebursdager?

Skrevet

Da kan jo jeg si hva som IKKE funka i jenta vår sin 4 års dag.

Hun hadde bestillt hamburger. så vi steikte på burgere til den store gullmedalje. hun skulle ha ost, salat, paprika, agurk og annanas som skulle ligge på et stort fat fordi de skulle "bygge" hamburgerne sine selv.

Kort fortalt.....det var bare jenta mi som spiste!!! så satt igjen med MYYYE mat!!!

Skrevet

Hadde med to nieser på tapasrestaurant/café til lunsj i dag; de bestilte bl.a frukt tapas, og fikk da biter av jordbær, kiwi, pære, appelsin og bjørnebær tredd på spidd. Det var kjempepopluært, og de villle rett på butikken og handle inn for å lage det hjemme. Dette kan jo være en idé til barnebursdag også.

Nuggets, kjøttboller med dipp/saus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...