Gå til innhold

Jordmorundersøkelse uke 39


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer på undersøkelsen hos jordmor i uke 39? Sjekker hun eventuell modenhet? Stripping? er 1. gangs og veldig usikker på hva som skjer. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det. Jeg trodde alt sånt foregikk på sykehuset og etter termindato. Forstod det slik at jeg skal på kontroll også i uke 40, hvor jordmor vurderer din psykiske og fysiske helse, samt babyen sin. Deretter blir du henvist til sykehuset, og etter termindato er det de (SH) som tar seg av kontrollene. Da vil de ta en vurdering ift babyens størrelse (UL) osv, for å vurdere om de evt skal sette igang. Men jeg er 1. gangs jeg også, kan svare deg med sikkerhet om to dager (39 ukerskontroll på torsdag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er andregangs fødende..var hos jormor idag jeg(uke 39). hun tok å skjekket nedentil. hadde 2 cm åpning, hun "røska" litt. sa at hun ikke regna med jeg kom tilbake til neste kontroll.( tar jeg med en klype salt:) ) ellers så er det egentlig vanlig å bare ha en helt normal sv.kontroll til og med uke 40. når du går på overtid så går de grundigere til verks:). jeg andre aldri noe ekstra undelivskontroll med første mann, men da fødte jeg jo 11 dager før termin da.

hvis du ønsker en kontroll nedentil er det nok bare å spørre jordmor.så gjør hun nok det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor igår, hun sjekket ikke åpning el noe, bare ordinær svangerskapskontroll, 6 dager til termin nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også til jordmor i går, og sjekket ikke noe nedentil. Bare vanlig rutine. Vet ikke om hun driver med noe stripping som mange her inne skriver om. Har aldri vært noe prat om det hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...