Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Huff, bekkenløsning er en realitet og legen vil sykemelde meg (klarer såvidt å gå). Men jeg har en jobb og kontrakten går ut om 10 dager (er vikar), altså bare litt over en uke. hvordan blir det da med sykemelding? det er jo arbeidsgiver som skal betale de første 14 dagene, men det gjør de vel ikke hvis jeg skal kun jobbe der i 10 dager til, og vil jeg få noe sykepenger etter at kontrakten går ut? det er jo ikke akkurat lett å finne seg jobb når man er syk...
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Jeg var i akkurat samme situasjon som deg, men det er ikke noe problem, så lenge du sykmelder deg FØR kontrakten din går ut! Da får du nemlig sykepenger rett fra nav når kontrakten din går ut. Hvis du venter til du har begynt på dagpenger, som er kun 60% av lønna, så får du kun sykepenger av det. Vær smart og sykmeld deg nå! Lykke til!
Trulte76 Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 er jo heller mere flaks å bli sykmeldt nå da..for da får du jo sykepenger ut svangerskapet visst legen sykmelder deg videre NAV betaler deg sykepenger uansett om du har jobb eller ei så lenge du er sykmeldt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå