Gå til innhold

knipeøvelser, stoppe urinstrålen????

Anbefalte innlegg

Skrevet

men da får vi jo ikke tømt oss skikkelig da?

det er jo ikke bra det heller....

leste att man skal knipe mot slutte av strålen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hehe...skjønner problemet....før jeg har lest akkurat det samme som deg.

Det eneste det resulterer i er at jeg må på do 10 minutter senere.....fryktelig irriterende! :)

Skrevet

Du kniper og så slipper du igjen. Skal da få tømt seg da. Hadde helt glemt at vi kunne gjøre knipeøvelser på denne måten jeg. Takk for at du minnet meg på det.

Skrevet

hvor mange knipemåter finnes da???

Skrevet

Hm.. noen som kan utdype denne øvelsen litt mer? Skal du mens du tisser knipe igjen på slutten, for så å avslutte do besøket med det formålet a målet ikke er oppnådd? Da går man vel med tissetrang hele tiden? Nei, nå føler jeg meg helt på jordet her....:-S

Skrevet

Man skal jo ikke la vær å tisse ferdig da... Poenget med å knipe igjen i midten eller mot slutten er for å "teste" knipemusklaturen det. Man skal jo slippe opp igjen og gjøre seg ferdig.

Skrevet

man får ikke tømt blæra helt hvis man kniper igjen for så å slippe opp etterpå..... da er det fare for urinveisinfeksjoner!!! så hva skal man gjøre da????

Skrevet

Du skal ikke trene på denne måten, det kan føre til at du aldri får tømt blæra skikkelig, som igjen kan føre til UVI etc. Poenget er at du en gang i blant kan teste musklene på denne måten. Ellers skal du slappe helt av i setemuskler og så stramme rundt skjede og anus - du skal knipe inn og opp. Prøv å holde så lenge du klarer før du slipper rolig ned igjen. Mener å huske at det er snakk om 6-8 sek. (Det er like viktig å lære seg å slippe disse musklene kontrollert som å lære seg å stramme dem). Klarer du ikke å holde så lenge, slipper du bare opp tidligere.

Skrevet

Jeg kjøpte en dvd som er trening under graviditet (fitmama) og der var det øvelser som gikk på kniping, bekkenbunnen o.l...

Kjempe fin dvd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...