Gå til innhold

truseinnlegg mot mye utflod........ økt fare for soppinnfeksjon???

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt eller lest det en plass, men veldig usikker!

jeg mååå bare bruke innlegg i trusa, for her drypper det utflod i mengder, har ikke nok truser til å bytte hele tiden=)

noen som evt har ett annet tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm d er ikke bra å bruke truseinnlegg pga økt soppfare..bakteriene trives i fuktig miljø..men jeg ville jo bytta veldig ofte hvis jeg var deg..hvis du absolutt ¨må ha det liksom..forstår jo at d er plagsomt å at du bruker d..:)

Skrevet

Jeg har ikke sjans til å gå uten truseinnlegg, da måtte jeg sikkert byttet truse 5 ganger om dagen eller noe, hvis jeg skulle gått uten... Det kan ikke være noe bedre å gå uten, for da blir det jo klissete, og kaldt og vått nedi der, og det er jo enda verre! Nå kjennes det i det minste tørt ut...

Men jeg har dessverre ingen andre tips, annet enn å bytte innlegg ofte, slik at bakteriene får dårlig grobunn.. :)

Men er veldig interessert i om andre har tips!

Skrevet

Jeg har sliti mye med masse utflod, har flere ganger hatt soppinnfeksjon og behandlet det med canesten. Så fikk jeg tips om å prøve joghurt naturell og tok en kur med det. Etterpå prøvde jeg uten truseinnlegg noen dager og det gikk faktisk bra. Tror langvarig bruk av truseinnlegg kan bli veldig tett og gjøre slik at man får mere utflod. (hvertfall min erfaring). Å ligge uten truse om natten er nok heller ikke så dumt, hvertfall i perioder.

Skrevet

Ja, langvarig bruk av truseinnlegg forverrer det iallfall for meg. Truseinnleggene har plast under slik at de ikke puster så godt. Jeg har slitt litt med sopp, og har nå byttet til truseinnlegg kjøpt på helsekost butikk - er av naturmaterialer uten plast slik at det puster. I tillegg sover jeg uten truse om natten (var en periode jeg ikke kunne det pga blødninger). Har ikke hatt det nå etter at jeg byttet faktisk - selv om det jo kan være tilfeldig.

Andre tips for å unngå sopp dersom en er plaget;

- bruke bomullstruser som man kan vaske på 60 grader (skal helst kunne kokvaskes)

- ikke bruke stringtruser

- sove uten truse om natten

- ikke bruke klær som strammer nedentil

- drikke biola/yougurt

- unngå for mye sukker

- bruke lactacyd intimsåpe - eneste som hjelper her (asan gjør ingen nytte - er forskjellige pH verdier)

Skrevet

eg e truse innlegg avhengig.... har aldri slitt med soppinnfekjsoner av den grunn... eneste gangene eg har hatt infeksjon er når eg har gått på pencillin og slik.. så her sverger eg til truseinnlegg.. hadde ikke gått uten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...