Gjest Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Haud er..... a)hode b)albue c)auge Andøge er.... a)å tru på ei høgare makt å vere bekymra. c)å slappe av Tasin er.... a)tefat b)kopp c)tallerken Breisle er...... a)pute/sofapute b)teppe/sengeteppe c)lue/hatt Aminnest er........ a)å duppe av å hoppe c)å lære noke nytt Ålmåse er.... a)kjæreste/ektemann b)tosk/idiot c)sjef Ein gap er... a)idiot/tulling b)tannlege c)en kriminell Og tilslutt ei setning! Det er møle å gå ette vejen i dag betyr... a)Deter mange folk på veien i dag b)Det er vanskelig å gå på vegen i dag c)Det er trafikkork
Nit@™ Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Haud er..... a)hode X b)albue c)auge Andøge er.... a)å tru på ei høgare makt å vere bekymra. X c)å slappe av Tasin er.... a)tefat b)kopp c)tallerken X Breisle er...... a)pute/sofapute b)teppe/sengeteppe X c)lue/hatt Aminnest er........ a)å duppe av X å hoppe c)å lære noke nytt Ålmåse er.... a)kjæreste/ektemann b)tosk/idiot c)sjef X Ein gap er... a)idiot/tulling X b)tannlege c)en kriminell Og tilslutt ei setning! Det er møle å gå ette vejen i dag betyr... a)Deter mange folk på veien i dag b)Det er vanskelig å gå på vegen i dag X c)Det er trafikkork Det var mine "forslag" )
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Takk,takk hehe..legger ut "fasit" om ei stund
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Haud er..... a)hode X b)albue c)auge Andøge er.... a)å tru på ei høgare makt X å vere bekymra. c)å slappe av Tasin er.... a)tefat b)kopp c)tallerken X Breisle er...... a)pute/sofapute b)teppe/sengeteppe X c)lue/hatt Aminnest er........ a)å duppe av å hoppe c)å lære noke nytt X Ålmåse er.... a)kjæreste/ektemann X b)tosk/idiot c)sjef Ein gap er... a)idiot/tulling X b)tannlege c)en kriminell Og tilslutt ei setning! Det er møle å gå ette vejen i dag betyr... a)Deter mange folk på veien i dag X b)Det er vanskelig å gå på vegen i dag c)Det er trafikkork Vill gjetting ;-)
Gjest Morn du Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Hm.. 1. a 2. b 3. a ? 4. b ? 5. c ? 6. c? 7. a 8. b
peonererfine Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Haud er..... a)hode Andøge er.... å vere bekymra. Tasin er.... a)tefat Breisle er...... b)teppe/sengeteppe Aminnest er........ a)å duppe av Ålmåse er.... b)tosk/idiot Ein gap er... a)idiot/tulling Og tilslutt ei setning! Det er møle å gå ette vejen i dag betyr... b)Det er vanskelig å gå på vegen i dag
Sivalur Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Oi, denne var ikke så lett.... gjetter litt her. Haud = hode (den er jeg sikker på hvertfall, hehe) Andøge = å være bekymret Tasin = kopp Breisle = teppe Aminnest = å duppe av Ålmåse = sjef Gap = idiot Det er møle å gå ette vejen i dag = det er mange folk på veien idag legger til en annen som jeg ikke skjønte første gang jeg hørte den: illt i knittet = (ja den er ikke såå vanskelig da, så her kommer ingen svaralternativer..
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Haud er..... a)hode Andøge er.... å vere bekymra. Tasin er.... a)tefat Breisle er...... b)teppe/sengeteppe Aminnest er........ a)å duppe av Ålmåse er.... b)tosk/idiot Ein gap er... a)idiot/tulling Og tilslutt ei setning! Det er møle å gå ette vejen i dag betyr... b)Det er vanskelig å gå på vegen i dag
peonererfine Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 He, he, da hadde jeg alt rett! Nice...Men dette er nordfjordialekt, sant?
Sjokoladekaka Skrevet 26. februar 2008 #10 Skrevet 26. februar 2008 hehe.. såg innlegget akkurat no, så fasiten var der:) jo dette må vere ein nordfjording:)
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #12 Skrevet 26. februar 2008 1. Hode 2. Å tro på høyere makt. 3. Tallerken 4. Teppe/sengeteppe 5. Å duppe av 6. Tosk/idiot 7. Tannlege 8. Det er vanskelig å gå på veien idag.
gærne ko Skrevet 26. februar 2008 #13 Skrevet 26. februar 2008 What??? Det må vere ei anna nordfjord-dialekt enn den eg prata i alle fall... Hehe, hadde problem med et par ord der, ja! Tasin og amminest har eg ikkje hørt før.
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #14 Skrevet 26. februar 2008 Hadde noen rett jeg da. Ikke dårlig...he he.
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #15 Skrevet 26. februar 2008 Har vel kanskje sneke seg inn litt sunnfjording og :-S
gærne ko Skrevet 26. februar 2008 #16 Skrevet 26. februar 2008 Ja, kanskje det. Men skal ikkje så masse til før en har andre ord. Eg kjem frå vågsøy og vi snakka ganske forskjellig frå stryn f.eks. Dessverre meir utvatna dialekt og mange bokmålsord som snik seg inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå