Gå til innhold

Dere som ikke tror på spøkelser....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere tenkt dersom følgende hadde skjedd i huset deres de siste seks mnd.

- ved en anledning: ringeklokken ringer av seg selv, og spiller en melodi du ikke engang visste fantes på den. Ingen står på trappa når du åpner.

- ved to, tre anledninger: dører du var sikker på var lukket, står åpne når du er alene i huset. Alltid de samme dørene, soverom og kjellerdør.

- ved en anledning: ytterdøra står på vidt gap når du står opp om morgenen. Du er 100 % sikker på at den var lukket og 50 % sikker på at den også var låst.

- hunden din gjemmer seg bak deg når du pusser tenner, og viser tydelig at den ikke vil ut i gangen.Når du jager den ut, kommer den rett inn igjen og stiller seg på samme måte, stirrende ut i gangen.

- babyen din våkner og hylskriker, som i smerte eller skrekk, noe hun aldri har gjort tidligere. Når du setter deg i stua etter å ha trøstet et hysterisk barn, hører du at hun skriker igjen, men når du går inn på soverommet, sover hun som en stein.

- plutselig hører du noe som faller ute i gangen, når du går ut og sjekker ligger porselenskoppen som skal sitte over hovedsikringen på gulvet, langt unna sikringsskapet på veggen. Den er knust, døra til sikringsskapet er åpen. Når du tar på sikringen viser det seg at den er løs og dermed glovarm. Det er ingen skade på isolasjonen på ledningen, enda, men om ikke koppen hadde hoppet ut av skapet ville du antagelig ikke merket at det var fare på ferde.

- du føler at det står noen i gangen når du legger deg om natta, selv om du ikke ser vedkommende.

Alle disse episodene har sjedd i huset vårt, og jeg vet ikke hva jeg skal tro. Alt skjer på samme sted, i gangen, som ligger midt i huset, med utgangsdør, dører til soverom, bad og kjeller, pluss en trapp til loftet.

Hvis noen orker å legge denne ut på skravle, ville jeg satt pris på det - vil gjerne være anonym siden mange kjenner meg her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det dermed sagt at det er et spøkelse, og hva er et spøkelse?

Skrevet

Jeg vet ikke hva det er, men det skjer mye merkelige ting i den gangen. Likevel er det ikke merkeligere enn at jeg klarer å forklare det rasjonelt hvis jeg vil, det er summen av alle episodene som gjør at jeg lurer på om det er noe mer. Pluss at jeg får en krypende følelse av at det står noen på et bestemt punkt der ute.

Skal ikke gi meg ut på noen definisjon av et spøkelse, de fleste skjønner vel hva jeg vil fram til.

Skrevet

Mulig du har sett for mye på "åndenes makt":-)

Skrevet

Legger ut på skravle for deg jeg. Tror ikke på spøkelser selv, egentlig, men sånne ting som det der høres ekkelt ut. Det med at babyen hylskriker og når man går inn så sover de søtt, det tror jeg bare er at de skriker i søvne, f.eks pga en drøm. Men den med sikringskapet, og dørene som står åpne, det er ekkelt.. og det med hunden også, dyr er jo mer vare for 'sånt'...

Skrevet

selvfølgelig!! de glupingene på skravle har sikkert svar du ønsker å få:-)

Skrevet

Vel, verden er mer interessant om man tenker seg at den har både spøkelser og ufo'er, så hvorfor ikke. Grensa går ved Gud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...