☆3SMÅTROLL☆ Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Har en jente på 1 år og en gutt på 3 jeg jobber kun på kvelstid og i helger, gutten har før hatt 60 prosent plass i barnehagen men har omtrent aldri vært der ettersom jeg syns det er kosligere å ha begge hjemme er jo bare å kaste ut 1800 kr rett ut av vinduet hver mnd så lenge han ikke er der... skal søke inn jenta mi i barnehagen der vi bor nå neste høst vil ha hun hjemme 1 år til... tenkte da å søke inn storebror der og da kommer han i den gruppa som han da begynner på skolen sammen med... barnehagen hans nå mennte det var dumt fordi han har godt av å være sammen med barn i samme alder og ikke bare med lillesøster på 1 år, er jo enig i det men kan utviklingen hans ta skade i at han ikke begynner i barnehagen igjen før august 2009 han er da litt over 4 år... er dette veldig dumt gjort av meg? og ha han hjemme i 1 år til....
MegOgAlleMine Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har mellomst på 2 år i barnehage 2 dager i uken. fra høsten av blir det 3 dager. Jeg tror at unger har godt av barnehage, og den kompetansen den byr på. Og det at de leker med andre, blir trygge på andre voksne osv tror jeg er sundt. Så min personlige oppfatning er at det "riktige" for mine barn er å få en kombinasjo av barnehage og det å være hjemme. Største jenta var i barnehagen 5 dager i uken året før skolestart, og hun likte det veldig godt.
Sjefsmegga Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Mine er ikke i barnehage foreløpig...2 1/2år og 10 mnd, men skal ha dem i barnehage fra høsten av, det vil de begge ha godt av trr jeg, skulle ønske 2åringen kunne gått et par dager nå, men hun har heldigvis endel selskap i søsteren og så har vi "lekeplass" i hagen da :-)
grå :) Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 jeg har mine på 3 og 1 hjemme hos meg. har søkt barnehagge hvert år, men kommer ikke inn. har søkt full plass i år også, men regner med at jeg kommer til å søke om å få 3 dager i uka eller noe sånt i stedet om vi skulle få plass. føler at det er viktig for eldste her at hun kommer inn snart i allefall. hun trenger litt flere å leke med og kunne vært greit å bli kjent med noen av de hun skal gå i klasse med før hun faktisk begynenr på skolen ( er 4 ved evtbarnehagestart)
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 lillemor på 5 har 50 % plass i barnehagen.. går annen hver dag.. lillemann på 1 år har ikke barnehageplass..men skulle gjerne ha hatt det slik at jeg kunne jobbet litt ekstra.. synes barn har godt av å være i barnehage sammens med andre barn.. da får de en annen stimuli enn det og bare gå hjemme og trø..
fox`y Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 jeg har mine 2 gutter hjemme. størstemann er 2 år og 7 mnd og minstemann 7 mnd.. har søkt om barnehage fra høsten av da,men vet ikke om jeg får ennå.jeg holder på å søke på dagjobber jeg nå da siden d er umulig for meg å jobbe kveld og hælg. men kunne godt tengt meg å være 1 år til xtra hjemme me lillemann iallefall,men økonomien tillater ikke d. størstemann tror jeg får litt godt av å gå noen dager i barnehagen:) er ikke mange barn hjemme på dagtid hær,å han elsker jo å være sammen me andre barn så d tror jeg blir bra til han.
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Mine er hjemme, og blir det kanskje helt til skolestart. De har venner, og familie, og leker nesten daglig med andre barn. Vi diskuterer selvsagt med jevne mellomrom hva som er best for barna, men de har det strålende og vi ser derfor ingen grunn til å introdusere barnehage pt. I dagens samfunn er det et tøft valg å ta, fordi mange tror seg meningsberettiget om hvordan vi velger å leve (dvs ikke bruke barnehage). Men hvis man har tro på seg selv som foreldre, og ser at ungene trives og utvikler seg, ja så er det bare å ta på seg krokodilleskinn og gjøre det man synes er best for sine. Så får andre gjøre det de vil.
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 snuppa på 2,5år går her hjemme sammen med meg og lillebror på 8mnd.... koser seg masse sammen... herlig tid, som må nytes mens de er små! ) har søkt begge to i b.hagen til høsten 3dager i uka, men er nok bare storesøster som kommer inn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå