Gå til innhold

Vektøkning på slutten av svangerskapet


Minneliten*venter tvillinger*

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det flere enn meg som synes vektøkningen har økt en del nå mot slutten av svangerskapet? Jeg har termin den 21. mars. Jeg hadde gått opp totalt 7 kg i slutten av januar. Og bare i februar har jeg lagt på meg 4 kg! Totalt nå, 11 kg, og jeg har følelsen av at vekten er økende for hver gang jeg veier meg. Det er ikke det at jeg synes at den totale vektøkningen er så enorm, det bare føles rart at det går så fort nå! Har fått beskjed av jordmor tidligere om å ta det mer med ro/ruge mer, og det gjør jeg, så kanskje det er det som gjør utslaget....Rart, i hvertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har opplevd det samme som deg. Fram til slutten av januar hadde jeg bare lagt på meg 4 kilo. "Møtte veggen" på jobb og ble sykemeldt ut resten av svangerskapet. Nå har jeg lagt på meg like mye bare i februar. Tror nok det er mye på grunn av at jeg slapper av mye mer, men og at det er nå den lille virkelig begynner å legge på seg. Er det ikke rundt 200 gr i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også hadde liten vektøkning frem til nyttår, termin 24. mars. Nå har jeg jo lagt på meg like mye etter nytt år som før hehe..men kurven er som den skal så det er nok bare barnet som gror og koser seg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo "fetningsperioden" til den lille, det her, så det er kanskje ikke så rart at det blir rask vektøkning for den vordende mor også. Jeg synes i hvertfall det er fint å høre at vi er flere! (",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 15 mars, og etter jul har jeg lagt på meg 10 kilo!! Er utrolig mye føler jeg, snakket med både lege og jordmor om dette og de sa det samme som flere har skrevet før meg her. Babyen feter seg opp i den siste tiden, pluss at jeg har fått veldig mye vann i kroppen. Føtter, fingre og ansikt har mere som svulmet opp, men folk sier at dette heldigvis går fort tilbake etter fødselen! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg er det motsatt. Gikk veldig mye opp før jul og har stagnert etter jul. Har termin 11. mars. Formen er flott. Jeg trener og pusser opp hus. Så det er nok årsaken.Babyen legger hele tiden på seg. DET er jo det viktigste! Har ikke vært sykemeldt og har vært aktiv hele tiden. Har likevel totalt lagt på meg 19 kg. Så jeg tror at noen legger på seg og andre stagnerer er helt normalt! Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp mest mellom uke 33 til uke 37, da gikk jeg opp 2,5 kg. Mens fra uke 37 til 39 gikk jeg bare opp 0,3 kg...Har bare gått opp 9 kg. i svangerskapet, men har ikke noe vann i kroppen da!

Spent på om jeg legge på meg mye den siste uken eller på overtid. Er jo i såfall babyen som vokser da!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 36 nå og har gått oppca 7kg men får se...

Sist la jeg på meg 15kg frem til uke 35+0 og derfra og frem til fødtselen i uke 40+0 kom enda 5kg på!!!!!!!! 5kg på under 5 uker, det er en del=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...