Gå til innhold

Dere som har redusert arbeidsmengden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvordan har dere gjort det?

Jeg kjenner at jeg strever litt om dagen. Jeg er veldig kvalm, spesielt på morraen. I går tilbragte jeg en halvtime med hue i do og kom tilsvarende seint på jobb :( Jeg har absolutt ikke matlyst om dagen, og sliter med å få pressa ned noe hver morgen som helst bare vil opp igjen. I tillegg er det plutselig netter jeg ikke får sove, og da blir jeg helt usakelig trøtt. Kjenner jeg er mye gretten og sur om dagen fordi jeg synes det blir litt ork. Aller helst vil jeg bare sitte helt i ro mesteparten av morraen til jeg føler at jeg klarer å bevege meg uten å spy.

Sjefen min vet jo at jeg sliter, og han har sagt noe som "det er sånn det er for alle. Du kommer inn i en rutine etter hvert og lærer deg hva du må gjør for å unngå å bli kvalm". akkurat som om alle har det helt likt, og det bare er å takle det riktig så går det fint... Men han er veldig grei altså, men synes allikevel det er kjipt å komme for seint på jobb.

Nå lurer jeg på om jeg kunne fått noe sykemelding fra legen eller et eller annet sånn at jeg kunne tatt den tiden jeg trengte på morraen. Noen ganger går det bedre enn andre, og jeg er på jobb kl 8. Men ofte er jeg helt lurvete når jeg kommer på jobb en halvtime over tia og med frokosten i halsen.

Er det noen andre som har det sånn? Hvordan har dere ordna dere?

Jeg har ny arbeidsgiver, så jeg synes dette er så vanskelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg kjenner meg igjen i mye du skriver.

Jeg er 50% sykmeldt. Ble det pga av kvalmen. Da får jeg bedre tid om morgene og fungerer bedre utover dagen.

Nå har kvalmen begynt å gi seg, men jeg er så trøtt å klar hele tiden så jeg tenker høre med legen om jeg kan få fortsette med 50% sykmelding ei stund til.

Jeg har ei datter fra før, så det er godt å ha bittelitt overskudd til henne også.

Snakk med legen du. Sikker på du kan få sykmelding.

Lykke til!

Skrevet

Jeg er 50% sykmeldt pga null overskudd, var legen som insisterte på det, men jeg er veldig glad han gjorde det når jeg ser hvor bra det fungerer for meg. På denne måten har jeg mer overskudd de timene jeg er på jobb, og tror jeg er mer effektiv nå enn da jeg var på jobb hele dagen omtrent i søvne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...