Gå til innhold

Noen som har tatt den glukosebelastningstesten her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta den i morra, men husker ikke helt åssen detta var. Tok den for 2 år siden, men hukommelsen svikter... :)

Når må jeg starte fastinga? Og kan jeg heller ikke drikke noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Skal også ta sukkerbelastning snart. I følge jordmor skulle man faste fra klokka tolv, og ikke drikke etter kl 03:00.

Man måler blodsukker når man kommer, får noe søtt å drikke, og skal visstnok sitte i to timer før nytt blodsukker tas....

Jeg som ikke takler å faste! :s

Skrevet

jeg tok det sist....fikk bare beskejd om å ikke drikke eller spise den dagen på morgenen liksom...for regner med dere har time tidlig på dagen?

drakk sukkervann ja......på tom mage......var såååå innmari søtt at jeg klarete ikke drikke opp alt jeg.....nesten da....holdt på brekke meg.....er jo som å drikke flytende sukker dette her.....

lykke til

Skrevet

Jeg måtte faste fra 22.00 kvelden før :-) Det gikk greit.

Ellers som Nickie skriver. Fikk blodsukkeret målt da jeg kom (stikk i fingen), og så fikk jeg et stort glass med sånn søtt kliss (som jeg syns var godt :-D). Venta i to timer, og fikk målt blodsukker igjen. Måtte vente litt til før det ble målt andre gangen.

Tips! Ta med noe å lese på. Det er kjempekjedelig å vente!!!! Og du blir kjempesulten siden du ikke får spise før hele testen er ferdig.

Skrevet

Husker godt det søte klisset ja! Sleit skikkelig med å få det i meg!

Æsj, gruer meg noe helt vanvittig!!

Ringte legen for sikkerhets skyld ang. tidspunktet for når jeg må begynne fastinga, og det var kl.12. Etter det kunne jeg hverken spise eller drikke... Drikkinga blir verst for meg, for jeg er så himla tørst om morra'n...

Åh, skal bli godt å bli ferdig med detta!

Forresten, det har ikke noe å si at man er forkjøla håper jeg?? Er nemlig skikkelig forkjøla... Glemte å spørre legen om det.

Skrevet

Hos meg tok de godt med sitron i sukkervannet, det hjalp veldig! (Det var forøvrig på Riksen)

Skrevet

Er det for å sjekke om dere har diabetes eller? Ble litt nysgerrig jeg nå. Var hos legen i går, og da fortalte jeg at jeg at jeg var mye tørst for tiden, og er følsom ift. å spise sukker. Blir uvell... Hun ville jeg skulle måle blodsukkeret før jeg gikk hjem. Helsesekretæren sa det var bra. Men det var jo ingen som spurte meg om når jeg spiste sist... er ikke det rellevant da? Det var 3.6 og 2 1/2 time siden jeg spiste. U-prøven var fin. 20 dager til termin...

Skrevet

visst det var 2,5 t siden du spiste og den var på 3,6 så kunne det ikke vært bedre :)

hadde svangerskapdiabetes på slutten av mine 2 svangerksap, så jeg drev å målte før og etter mat..så ditt var iallefall veldig bra..

Skrevet

Alt under 6 er bra, uavhengig om du har spist eller ikke. Er det over 6, får du spm om når du spiste sist, og hva.. Iallefall vår praksis der jeg jobber.

Skrevet

Jeg har tatt den to ganger dette sv.sk. Er i kategorien "veldig stor" gravid , så det har vært for å utelukke diabetes. Fikk fine resultater i uke 28: 5,2 og 7,0 etter 2 t). Nå i uke 37 var tallene 4,9 og 6,2.

Ang. gjennomføringen så synes jeg ikke du skal grue deg for mye. Jeg fastet fra kl. 22 kvelden i forveien og hadde time kl. 0800. Sukkerjurpa er ikke drømmedrinken for å si det sånn, men det gikk helt greit å få den ned. Jeg fikk også tilsatt sitronsmak, så selve smaken var grei nok.

Nytt KK-blad gjorde kål på vente-tida....

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...