Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har søkt om rehabiliteringspenger nå p.g.a. en skade, men fikk beskjed om at disse ville bli stoppet når babyen kommer. Har dere andre fått samme beskjeden? Er det f.eks mulig å søke om noen form for atføring etter babyen er født f.eks? Eller hvordan skal der i såfall klare dere? Jeg skjønner ingenting, jeg og hun som jeg skal snakke med på nav er jo aldri der. Npen med erfaringer og dele??
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Hei...Jeg har rehabliteringspenger, hatt dette lenge nå...Jeg vet at mange ikke mister dette grunnet fødsel, det er jo bare tull... Så lenge du følger opp behandligstibud du er "pålagt" under rehab så er det jo ingen grunn til å miste retten til stønaden...Jeg har hatt min nå i 52 uker og får utvidet i 52 uker til...Jeg venter barn nå i mai, så det vil si jeg har det ihvertfall til barnet er 9 mnd....Stå på ditt, få hjelp og ikke la deg "lure" av disse nav ansatte selv om de skulle visst bedre!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Nei, jeg har hørt både det ene og det andre nå...blir helt forvirret, men det som er den røde tråden er visst at noen får beskjed om at den "tvungne" permijonen (altså 3 uker før og 6 uker etter fødsel) "trumfer" rehabiliteringspengene. Da er det jo alikevel ikke så ille, for man får jo engangsstønaden. Så det går bra hvis det er sånn, men jeg syntes jo det er snodig da, for jeg kommer jo til å fortsette behandlingen hver uke uansett, så det er jo det som burde gjelde?! At man fortsetter å fylle kriteriene til rehabilitering? Huff, må jo bare få tak i noen fra nav! HI
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Hei! Jeg er på attføring, og den avtalen jeg har er at attføringspengene stopper opp i 6 uker etter fødsel. Men etter det så fortsetter attføringsløpet mitt. Har fått engangsstønaden som skal dekke opp di 6 ukene. Regner med at det er samme regler for rehabilitering bare du fortsetter behandlingen??
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Dette med rehabiliteringspenger er jo generelt en snodig sak... Man har ikke krav på penger om man melder seg arbeidsledig etter å ha mottat reh.penger..Dette gjelder lenge etter man har mottatt penger.. Mottar man i 08, har man ikke krav på arbeidsledighetstrygd før i 2010...Dette fordi det ikke regnes som inntekt..MEN man må jo skatte av det.Så logikken må vel har ramla av et sted på veien..... Du må bare være litt sinna, å heller gå ned å snakke m de på nav. De surret masse med meg, fikk ikke lønna mi på 2 mnd... Å da jeg ble sykemeldt fra jobben min, ville de ikke gi meg penger, da de mente sjefen heller kunne sette meg til annet arbeid..Men hvordan i huleste er det mulig da man har en jobb på en bensinstasjon der man står alene på hvert skift...nei, da var jeg SINNA å gikk ned å sa klart ifra... Etter dette har alt gått på skinner:)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Ja, jeg håper det er sånn de tenker, ja. Orker ikke deale med de noe mer, jeg -og har ikke energi til å bli sinna heller. Faår satse på at det ordner seg -er bare så frustrerende og ikke få noen klare svar! Tusen takk for svar :-D HI
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Hei igjen....Ikke så enkelt å formulere et svar igjen uten at innlegget blir for langt, men på nav sine sider "lover og regler" står det at engangstønaden ikke stopper attføring eller rehablitering 6 uker eller 3 uker etter fødsel...Det står svart på hvitt at det ikke skal ha noe å si!!!! Jeg måtte til og med henvise de til denne regelen selv, og da var det plutselig en annen tone.....sett deg ned å les dette, jeg fikk dem til å lese det sammen med meg og printet det ut slik at jeg ikke mister rehab stønaden min selv om jeg mottar engansstønaden(eller omvendt,hehe)....Lykke til!!!)))
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 Kult!! Tusen takk! Det er litt enklere når man har noe å slå i bordet med :-D.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #10 Skrevet 26. februar 2008 Ehhh...sliter litt, jeg. Du har vel ikke en link, vel?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #11 Skrevet 26. februar 2008 Rehabiliteringspenger og ytelser under yrkesrettet attføring Det skal ikke foretas noen samordning mellom rehabiliteringspenger etter lovens kapittel 10 og engangsstønad. Mottar kvinnen rehabiliteringspenger etter lovens kapittel 10, og ikke fyller vilkårene for foreldrepenger vil hun i tillegg til rehabiliteringspengene ha rett til engangsstønad. Tilsvarende gjelder for ytelser under yrkesrettet attføring etter lovens kapittel 11.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #12 Skrevet 26. februar 2008 YES!! Fant det. Haha, gå hjem og vogg, misvisende nav-ansatte, hihi. Takker og bukker -du har herved reddet dagen min :-D!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #13 Skrevet 26. februar 2008 Jeg prøver denne linken jeg....http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll?f=templates&fn=main-j.htm&2.0
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #14 Skrevet 26. februar 2008 Bare hyggelig....ikke rart nav ansatte sliter...ikke enkelt å finne disse lovene og reglene og ikke snakk om alle disse paragrafene...phuuu...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #15 Skrevet 26. februar 2008 På nav kontoret fikk jeg beskjed om det att jeg ikke ville få ekstra hjelp av sosialen(noe jeg heller ikke gjør) de første 6/8 ukene etter fødsel, pga engangstønaden... Men ho sa ikke noe om att jeg ikke fikk rehabiliterings penger.. Står iallefall att jeg har krav på det så lenge jeg oppfyller kravet om behandling minst en gang pr mnd.. Har tenkt å gjøre det selv etter jeg har født, så da håper jeg veldig pengene mine kommer.. Hvis ikke blir jeg sint! Vet hva jeg har krav på...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #16 Skrevet 26. februar 2008 Finner ikke siden jeg... hjeeelp!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå