Gå til innhold

Merkelig syke dette her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesøster på 3 kastet opp en gang hos mormor på lørdag morgen. Ble med den ene gangen. Ikke noe diare, fort i fin form og spiste igjen.

Så var det på'n igjen i går kveld. Kastet opp en gang. Sov godt i natt, ikke diare. Har spist greit i dag. Ikke noe feber eller dårlig allmenntilstand. Er det sånn omgangssyken arter seg nå eller er dette noe helt annet?

Hun har klaget mye på vondt i magende siste mnd, men det er ikke godt å vite om det alltid er reelt eller en form for å få oppmerksomhet på. Hun har nok abslolutt hatt vondt i magen, fordi hun har vært veldig treg i magen, så hun har fått litt lactulose i perioder.

Driver og lurer på melke-allergi eller noe... Noen med erfaring fra det ene eller det andre...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme her, sønnen vår kastet opp på en torsdag og på fredag, ble i fin form igjen og kastet opp en gang på søndag igjen. Ikke feber, og i full fart.Så kom det diare, og han har klaget på vondt i magen. Legen sa at det sitter veldig lenge i, og at det er normalt å ha vondt i magen en stund etter at de andre symptomene er borte.

Sønnen vår har forresten også melkeallergi, og dersom han får i seg melkeprodukter så blir ikke avføringen som med diare, men bare veldig løs, og det lukter surt.

Skrevet

Takk for svar!

Da er det vel bare denne omgangssyken som opptrer litt rart denne gangen. Ikke lett å vite hvordan man gjør med barnehage etc når hun virker i fin form og det er så mange timer siden hun kastet opp. Vi kan jo ikke sitte hjemme og vente på at hun kanskje kan bli syk om en par-tre dager til...

Men magen hennes har plaget henne mer enn akkurat nå, så jeg tror jeg får ta en liten sjekk av henne så vi hvertfall kan utelukke f.eks melkeallergi!

Skrevet

Hei elinmamma-vennen!

Jeg har jo snakket med deg i dag da, så jeg trenger ikke svare på spørsmålet ditt. ;)

Var bare hyggelig å se deg her inne igjen, du er veldig sporadisk her.

:-) Kleeem

Håper det går bedre med lillesøster. :)

Skrevet

Hei Tidsklemmen!

Er her mer enn du aner... hihi... Men skriver sjelden innlegg.

Akkurat nå har hun sovnet på sofaen, etter mye gjesping og overtalelse fra moderen. Ellers er hun i grei form, så vi får håpe det er over for denne gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...