Steinbukk77 Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har to retter jeg lager til jenta mi, men blir jo litt lei. Den ene retten er karbonadedeig med gulrot, potet og kålrot. Den andre er fiskepudding, gulrot og potet. Sper på med kjøpeglass halvparten av uka. Noen som lager noen god mat som jeg kan prøve på. Tenker på litt retter med tomat spaghetti. Kan vi bruke bittelitt løk? Kan en mose kyllingfilet???? Jenta mi spiser 6 mnd glass. Men kan nok være litt mer avansert i matveien. Kan ikke alle skrive en rett de lager, så kan vi andre ta de andres tips
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Oppskrift har jeg aldri brukt, er jo bare å koke kjøtt/fisk og grønnsaker, mose, og jevne med vann. Feks: - Kylingfilet, brokkoli, gulrøtter og ris. - Svinefilet, gulrøtter, mais og nudler. - Potetmos med melk - Usaltet torsk, potet, gulrot og melk - Karbonadedeig med tomat og pasta - Leverpostei og potet - Div pålegg (kalkun, skinke, tunge) med brokkoli, gulrot, potet, pasta, mais, kålrot, søtpotet, squash osv. Du kan mose alt du måtte ønske, men potet kan bli seigt om det moses for lenge). Til krydder bruker du timian, løk, gressløk, persille, basillikum og andre urter. Vær forsiktig med salt.
Sommer & sol:-) Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 tok tomatpure m skinkepålegg,helt greit det... men anbefaler å ta litt potet i uansett hva slags mat du lager...for å få litt bindemiddel i maten... jeg var litt søv på forandringer jeg,så det gikk stort sett i kylling,potet,gulrot..og noen ganger blomkål...
Gjest mphs Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Her: http://www.dinbaby.com/forum/thread/5106465
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå