Gjest Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Har fått bekkenløsning. Er gravid med nr 2. Det er ikke i ryggen, men i lysken og litt ned på innsiden av låret. Kan noen anbefale trening som ikke forverrer det. BLir så astløs av å ikke kunne trene. Er i full jobb, men det er på kontro, så da sitter jeg for det meste i ro. Vil ikke sykemeldes. Noen med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Sorry, men rådet er ro, ro og atter ro.
mie76 Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Vanngymping er ypperlig! Mange steder har de egen vanngymping for gravide med bekkenløsning, men litt svømming på egenhånd går også bra. Bare pass deg for øvelser som gjør vondt, alt utover det går bra. En annen ting som er viktig å huske på, er å ikke legge seg til en spesiell gange når man har vondt, forsøk så langt det er mulig å gå vanlig, gå heller med litt kortere skritt og sakte framfor å stivne til i gangen. Det er også viktig å drive med knipeøvelser hver dag. Dette er i hvert fall råd jeg fikk ved forrige graviditet, da hadde jeg bekkenløsning og gikk på vanngymping hos en fysioterapeut. Fikk henvisning hos fastlegen... PS! Det er vanlig og ikke farlig å føle seg litt ekstra støl i bekkenet etter vanngympingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå