LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Reiste over grensa i går, med tog og på stasjonen sto tollvesenet med hansker og hunder. Vi var omtrent 30 stk som gikk av toget (endestasjon), men bare 4 ble tatt ut av tollvesenet. De som ble tatt ut: kar i 30 årene med dreads og skjegg, gothjente, ca 20 år, og et par i midten av 20-åra, typiske interrailere med litt alternativ påkledning. Tilfeldighetene hadde det til at skyssen vår videre var forsinket, så jeg satt rett utenfor og så hvordan det gikk med de som ble tatt ut. Og alle ble "frikjent" i løpet av kun kort tid og fikk dra videre uten noe om og men. Og bra var vel det. Men det jeg undret meg litt over: hvorfor tok de ut kun de som SÅ ut til å smugle? For jeg tenker som så; skulle jeg ta med meg et kg av noe illegalt hadde jeg vel sørga for å sett mest mulig lovlig ut? Droppa svart sminke og for den dagen, kledt meg som fra en katalog, og putta dopet i designerveska mi mens jeg nileste Dagens Næringsliv. :-p
grå :) Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 kan hende de var på leit etter noe spesielt. at de hadde noe å gå etter og ikke bare tok stikkprøver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå