forvirret... Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Permen min går ut neste måned, Snuppa har ikke fått barnehageplass, jeg kan derfor ikke søke jobb.. Snakket med NAV, og han sa at min eneste mulighet var dagpenger, da må jeg stå som arb.søker. visst jeg takker nei til jobbtilbud, så mister jeg alle pengene. Finnes det ingen andre løsninger?? Kontantstøtte er jo på noen usle 3000,- og det er ingenting i forhold til perm.pengene på 10.000. Er krise her nå... Det eneste jeg kan gjøre da, er å håpe at jeg ikke blir tilbudt en jobb, sånn at jeg ikke mister pengene?? Noen som har vært i samme situasjon?? Max frustrert....
TurboPrinsessen:-) Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Jeg gikk over på dagpenger da permisjonen var ferdig. Hadde ikke barnehageplass, og ville ikke ha dagmamma. Da jeg var inne til samtale sa de at hvis de fant en jobb til meg, hadde jeg 2 dager på meg til å skaffe barneplass. Greit nok at det er reglene, men han sa det på en skikkelig ekkel måte. Akkurat flyttet og kjente ingen.. Ville jo ikke plassere snuppa til hvem som helst heller. Men det var ikke deres problem. Skjønner jo det, men kan jo sies på en annen måte enn hva han gjorde synes jeg. Siden jeg hadde et barn under 1år, var det greit å si nei til 100% og jobber med arbeidstid på ettermiddag/kveld- uten at jeg fikk problemer. Jeg går fortsatt på dagpenger, snuppa er i barnehage så nå kan jeg bare få meg en jobb, men er ikke så lett. Har vært inne til flere samtaler, søkt alle steder, meldt meg hos flere vikarbyråer, men så langt har jeg ikke fått napp. Tror det kommer litt an på hvem du snakker med på NAV., en venninne av meg er i akkurat samme situasjon som meg, vi har samme Nav kontor, men forskjellige saksbehandlere. Hun har virkelig fått et hardkjør. Hun har fått beskjed om å søke på minst 2 jobber hver uke, og dette må hun dokumentere ved neste samtale. 2 ganger har de truet med å ta pengene hennes. En annen venninne sa nei til en jobb grunnet arbeidstiden (kveldsjobb). Den hun snakket med ringte nav og sa hun hadde takket nei. ( hun var sur fordi hun ikke ville ta jobben) Pengene hennes ble stoppet umiddelbart, men fikk de igjen noen uker senere. Hun har, som jeg, lov å si nei til jobber på ettermiddag/kveld. Husker jeg også var veldig frustert i starten. Var ikke det at jeg ikke ville i jobb, men med sambo vekke halve året, og dårlig med barnepass var det ikke så lett. Nå som snuppa er i barnehagen, er jeg mye mer avslappet:-) ..og håper jeg snart kommer meg i arbeid.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå