Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å prøve for første gang i dag. Jenta mi er straks 3 mnd. Viss jeg har flaks sover hun i vogna, men nå har hun sovet ganske lenge, så er redd hun vil være våken. Har de noe babygym el.l for så små babyer? Er redd hun vill bli båret eller ihværtfall aktivisert. Kommer de til å komme å hente meg viss hun gråter litt eller tar de henne opp og duller litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har levert min på minisats siden han var 8-9 uker. Da han var så liten, sov han stort sett i vogna timen igjennom. Nå er han eldre og våkner stort sett. Jeg har opplevd at barnepasserne er veldig forskjellige, noen kommer og henter meg med en gang han gråter litt, mens andre tar han opp, går rundt med han og prøver å aktivere han til jeg kommer tilbake. Sist jeg var der, hadde han begynt å gråte nesten med en gang (begynner å komme inn i separasjonsangst-fasen) og hun som var der da, kom ikke og hentet meg, det syntes jeg var litt trist, så neste gang skal jeg si ifra at om han er kjempelei seg, så må de bare komme og hente meg. Snakk med dem og fortell hva du vil, det er jo greit at de ikke kommer løpende etter deg med en eneste gang også.. Lykke til:-)

Skrevet

hei hei

jeg trener på elixia og der er det div utstyr. hos pleier dem å prøve å roe dem først, om det ikke går så henter dem mamma el pappa=0)

Skrevet

Jeg trener på et lokalt trenings studio.. Har hatt mini der 2-3 ganger i uken siden han var 4mnd (6mnd nå)

De kommer og henter meg hvis han gråter veldig, men prøver gjerne å aktivisere han for å se om det hjelper. Det synes jeg er fint. Som regel har han sovet før vi kommer dit, men trenger han en lur har jeg vogna han kan sove i.

De skifter til og med bleier der, det er flott.

Som regel ligger han på matte med baby leker sammen med andre små babyer. Koser seg masse!

Hvis det blir litt mye barn, får han sitte i vogna (ligger halveis med dyne i ryggen) og leke med en leke..

Skrevet

Jeg hadde med meg småen når han var 3 mnd men jegfølte meg ikkevel med det.. Var fryktlig mange barn der inne og følte det ble mye stress for småen han fikk ikke sove eller slappet av, og han er vant me mye bråk. Føler de ikke har helt kontroll når det er så mange barn der inne.

Skrevet

De har jo SatsBaby da hvor babyen er med.. :) det er fint :)

Skrevet

jeg prøvde for første gang barnepass på sats forrige fredag. det gikk over alle forventninger.

de har masse leker. babygym og vippestoler. de sa de kom å sa fra om hun bare gråt eller om hun trengte ny bleie for det skiftet de ikke. det er jo greit det!

hu hadde ikke grått litt engang =) veldig fornøyd

hun er 7 mnd =)

Skrevet

jeg glemte å si at jeg var i tvil om jeg ville sette henne der mens hun sov i tilfelle hun våknet når jeg ikke var der.

hun reagerer på fremmede. hvertfall om hun nettopp har sovet og noen andre hun aldri har sett tar henne opp. det kan jeg jo forstå.

derfor valgte jeg å la henne sove før vi dro dit og sove etter at vi var ferdige der =)

Skrevet

æsj det gikk ganske dårlig. Dvs jeg fikk trent og det var kjempedeilig. De kom ikke å henta meg. Men hun hadde grått en del. Mulig hun hadde vondt i magen (var noen skikkelige brak i bleia når vi kom hjem). Eller så var det fordi timinga var litt dårlig (egentlig sovetid, men mye bråk og lys der). Men er ikke så lett å time med 3 mnd baby.. Ikke akkurat rutiner enda.. Usikker på om jeg skal prøve igjen eller om jeg skal vente til hun blir litt større..

Hvordan er den babysats timen da? Er babyene med på øvelsene? Eller ligger de i et hjørne og "ser på"? Noen som har prøvd?

Skrevet

Skjønner meg ikke på sats jeg, har de forskjellige retningslinjer på de forskjellige sentrene? Her i Tromsø passer de ikke barn under 6 mndr...

Skrevet

er visst forskjellig ja. Der jeg trener er det fra 6 uker..

Skrevet

Kjenner til den der. Ikke noe god følelse når babyen har grått og kanskje har vært redd. Jeg måtte ta en pause, da min jente plutselig bare gråt da hun kom dit. Nå har jeg ikke vært der på 1 mnd, men skal prøve igjen i morgen. Hun er 10 mnd.

BabySats prøvde jeg med mitt første barn. Det er 3 år siden, men da var det mest at de lå og så på. Funket ikke for oss, da han synes det ble skummelt og bare gråt. Var dessuten tidlig ute med kryping, så han bare kavet rundt. Ble ikke noe god trening for meg i alle fall. Men såklart litt gøy å prøve da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...