Gå til innhold

Hvorfor blir man strippet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og skjer dette eventuelt når man er på overtid ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er for å prøve å sette igang fødselen. Jeg ble strippet av jm på kontroll på termindagen. Fikk kjempesterke kynnere/rier som varte uten å bli regelmessige i 4 dager. Grusomt vondt og fikk ikke sove på alle de dagene. Jeg vil ikke anbefale å bli strippet altså, hvis det ikke er veldig god grunn til det da.

Skrevet

for å få fart på sakene! ;) jeg blei strippet 3 dager over tida og han var ute halvannet døyn etter;)

Skrevet

Det høres ikke godt ut, nei. Og spesielt ikke hvis det ikke har god effekt, og man bare får maserier.

Men hvorfor vil jordmor prøve å sette i gang fødsel når man bare er på termin ?

Skrevet

Jeg ble det ved 1. fødsel, hadde gått 6 dager over, men hodet til barnet satt fast så de ønsket å sette i gang fødselen pga det. Han kom 1 1/2 døgn etterpå.

Skrevet

Ble du da strippet fordi jordmor så at du at du var like rudnt hjørnet for fødsel ?

Skrevet

Aner ikke jeg. Hun bare spurte om jeg ville bli strippet for å sette igang. Jeg var jo lei og sa ja takk:) men det gjør jeg ikke igjen altså!

Skrevet

Jeg ble strippet nærmere 3 uker FØR termin. Ønsket fødsel da pga et slektstreff jeg hadde enormt lyst til å være med på. Treffet var jo selfølgelig samme dag som jeg hadde termin! Eneste effekten strippinga hadde på meg var at slimproppen løsnet. JM sa forøvrig at jeg var ganske moden. Lillemor kom 1,5 uke senere.10 dager før termin, og vi fikk med oss slektstreffet.

Skrevet

nei, ho sa at når man var på termin eller over og var på kontroll så pleide de å tilby dette. men ikke før.. så ingen tegn til fødsel hos meg og siden det kunne få fart på ting så takka jeg ja! blei stippet på en onsdag ettermiddag og han var ute natt til fredag :) første ria kom halv elleve på kvelden og han var ute kvart over to samme natta! så jeg kommer garantert til å ville bli strippet neste gang om jeg får mulighet også! :)

Skrevet

Hos meg tok det også 1,5 halvt døgn etter stripping før fødselen var over.

Dette var 11 dager på overtid, så jeg var nok ganske moden da. Jeg var inne på kontroll 3 dager før. Og da ville ikke jordmor strippe meg fordi jeg ikke var moden nok.

Så det kan jo hende at du som ble strippet på termin datoen, ble strippet før du var helt klar. Og da har det tydligvis ikke den ønskede effekten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...