Gå til innhold

Mulig urinveisinfeksjon.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i går og fikk beskjed om at jeg muligens har urinveisinfeksjon, så de måtte sende inn til dyrking + at jeg måtte levere ny urinprøve i dag.

Noen med erfaring med det under svangerskap? Hva får man for det? Vondt? Har aldri hatt det før.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Er veldig normalt med urinveisinfeksjon i svangerskapet, men er lett å behandle med antibiotika som er helt uskadelig for barnet ditt..

Ikke alltid en har symptomene, men ofte kan det være svie ved vannlating, hyppig vannlating, feber, nedsatt allmentillstand og vond lukt av urinene...

Har du en slik infeksjon, er det spesielt viktig med behandling nå når du er gravid. Ubehandlet, kan infeksjonen spre seg opp til nyrene, du kan få permantente nyreskader, nyresvikt, blodforgiftning og premature rier.....

Drikk masse, det hjelper. Juice er veldig bra når du har urinveisinfeksjon:)

Skrevet

Takk for svar!

Har ingen symptomer nå (vet jo egentlig ikke heller om det er det det er ennå), men vil jo helst unngå sånne ting nå. Er i uke 36.

Skrevet

Hei.

Jeg gikk i 3 uker før lege og jordmor oppdaget det.

Da hadde jeg slitt med sterke kynnere,veldig kvalme og var generelt bare dårlig!!

Til slutt valgte jeg å ringe føden,trodde til slutt fødsel var i gang...u.32...og der ble det opppdaget. Fikk selexid 200mg,noe som går direkte på urinveisinfeksjon...

Så med andre ord,kan man gå en stund med dette før det blir oppdaget,men det er vel også svært individuelt..

Skrevet

fikk beskjed i dag at har urinveis innfeksjon er i uke 39,og har modning jm sa at det kunne sette i gang fødselen min ganske fort.

Skrevet

Jeg hadde +4 på urinprøven på torsdag for snart to uker siden, men ingen tegn på urinveisinfeksjon.

Skulle levere ny prøve nå denne torsdagen, og den var fortsatt på +4!

Men jeg har enda ingen symptomer på UVI..

Legen sende da urinprøva til dyrkning. Ikke hørt noe enda.

De siste dagene har jeg begynt å klø litt og hatt en del utflod (beklager detaljer her).

Er det da UVI? :S

Det svir jo ikke når jeg tisser eller noe.

Håper noen kan svare..?

Skrevet

Jeg har hatt UVI hele svangerskapet.. Som fortsatt ikke har blitt tatt knekken på.. Får jo sånne piller på resept fra legen, men de funker ikke på meg..

Men jeg ikke plaget, Urinen lukter litt om morgenen, Men ellers ikke noen tegn på UVI selvom jeg har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...