Gå til innhold

Hjelp, hva sier man til storesøster???


De tre gull

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år og venter nr 3 20 okt. Fra før her jeg en jente på 10 1/2 år og en gutt på 7 år. I går kveld fortalte jeg til disse at vi skal få en baby til høsten. Gutten min på 7 år synes at dette var kjempegøy og ville gjerne være med på fødsel.( Så på "jordmødrende" på tv).

Men: Jenten min på 10 år synes at dette var kjæmpedumt. Hun ble veldig lei seg. Hun sa at hun trodde at jeg ville bli mindre glad i henne når babyen kommer Prøvde så godt jeg kunne å berolige henne med å fortelle henne at det aldri kom til å skje at jeg ble mindre gla i henne. Men jeg synes dette er vanskelig..

 

Er det noen som er i samme situasjon eller noen som har noen gode råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om dette er noe godt råd, men det får du vurdere selv. Hørte at det du kan si er at alle barna dine har en egen plass i hjertet ditt, og det er like god plass til alle. Til hun som er eldst kan det jo hjelpe å si at hun var førstemann og at det var helt spesielt og at hun var den første av barna du/dere ble kjent med. At hun har dere kjent lengst, og har hatt plass i hjertet ditt lengst. Men at du har god plass til alle tre og ingen kan erstatte hennes plass. Kanskje det hjelper? Lykke til vertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk nr.3 var døttrene mine 1 og 5 år. Hun minste skjønte jo ikke så mye av det, men hun på 5 ble ganske sjalu av seg. Hun trodde ikke at jeg var like glad i henne lengre og ville lillebror vondt hele tiden. Så jeg og sambo hadde det ganske hett de første 6 mnd med mye trass for å si det sånn, men så kom min mor med et forslag - og det var å kalle de minste for "småsøskene" overfor hun på 5. Og det funket med en gang! Jeg og "storejenta" har "storetid" når "småsøkene" har lagt seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...