3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Har flaskebarn her, og vi "slåss" fælt for i det hele tatt å få i ham melk fra flaske nå... Han er 7 mnd til søndag. Fast føde går glatt ned, men flaske med melk vil han ikke ha. Ikke vil han drikke selv heller, for han bare tuller... Vi bruker opp til et kvarter på å få ham til å drikke og da drikker han som regel til flasken er rett før tom... Skal prøve å klø gommene litt før neste flaske (hvis jeg husker det) og se om det hjelper, for har en liten mistanke om at de klør litt;) Han får vann i tutekopp og begynner å lære seg å drikke av den, men vet ikke om det er noe triks å ha melk i tutekopp enda??? Og la han drikke selv av den... Noen som har gjort det? Eller som sliter veldig med å få babyen sin til å drikke melk? Svar mottas med stor takk for begynner å bli litt fortvila...
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. februar 2008 Dytter litt, jeg...
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Jeg ammer fremdeles, men jeg vil da tro at det er helt ok om han drikker av tutekopp? Snuppen her drikker vann av det til maten. Det viktigste er vel at han får i seg melk. :0)
Poteto Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 hei. vi hadde samme problem for en stund siden, da jenta var 6 mnd.. det er sikkert det at han klør. så tenner er kansje på vei opp.. vi smørde litt dentinox på tannkjøttet til vesla litt før mat.. då spiste ho.. har og prøvd med tutekopp. men hun bare hiver rundt på den.. spennende å leke med.. vi prøvde med mme i. så tenkte egf skulle prøve med vann i nå en dag. hun elsker vann.. så kansje du kan prøve å klø litt for han før mat, eller kjøpe dentinox på apoteket lykke til
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2008 Tusen takk for svar begge to:) Får prøve med Dentinox de gangene jeg ser han klør veldig iallfall... Gikk nå helt greit å gi melk til lunsj. Bittelitt tygging på flaska og så drakk han fint:) Skal få kjøpt en egen melketutekopp tror jeg, så kan jeg ha den litt i bakhånd og prøve den kanskje hvis han slår seg vrang igjen... Han gjør litt sånn som du beskriver at jenta di gjør, Legøya og Thalie. Tar et par slurker og slenger koppen rundt, slår seg både i hode og nesa noen ganger, men like moro å riste rundt på tutekoppen for det... Har til nå bare hatt vann i den og mye drikker han ikke, men har blitt bedre på den mnd som har gått siden vi begynte;) Tusen takk for tips iallfall, fra dere begge to! Regner med at jeg får muligheten til å prøve ut begge;) Hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå