Tvilling79 Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 er det farlig når man er gravid? er vel bare lokalbedøvelse.....?? hva med narkose, tåler babyen det?
2 gutter og 1 jente Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 heisann! sist jeg var gravid ville jeg fjerne ei visdomstann...men tannlegen anbefalte aa vente til jeg hadde naadd 3 trimester. i foerste og andre trimester kunne det visstnok skade fosteret.... Han sa hvis det ikke var fullstendig krise saa ville ikke han ta ansvar for aa gjoere det. jeg sitter her enda med visdomstanna mi jeg 1,5 aar etter! og naa er jeg jo gravid igjen, saa maa vel bare vente litt til da.
*Super*Mamman* Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Tannlegen min vil ikke trekke visdomstanna mi nå når jeg er gravid.. ER ikke selve bedøvelsen som er farlig, men evnt infeksjoner etterpå tror jeg..Mener det var det han sa...
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Jeg fikk min operert ut nå i våres og det var ikke godt! Tror nok de tenker på de sterke smertestillende man trenger etterpå. Man får jo paralgin/pinex forte, eller ibux 600mg, og det skal man jo ikke bruke når man er gravid. Jeg fikk også streptokokker i halsen samtidlig, og det var ikke godt akkurat..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 ring og spør tannelegen, der får du i hvertfall et skikkelig svar;)
Tvilling79 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2008 nope, fikk ikke lov til å fjerne dem nå nei.. æsj også, har vondt nemlig... men må jo passe på nurket:)
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Jeg sleit med min i 5år, det gjorde vondt innimellom fordi den ikke kom opp. Når tannlegen skulle ta den så hadde den begynt å grave seg ned i kjevebeinet!! Har du ikke plass til den? Eller er det gått hull?
tigergutt<3 Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 jeg fjernet mine 3 for 1 år siden og 2 gikk helt greit men med den siste fikk jeg store problemer. Hadde så store smerter og hevelser at jeg var avhenig av smertestillende i 3 uker. Å jeg måtte også opp å ta nye rønken bilder og det bør du jo ikke når du er gravid.
AO3 Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 Huff, du må bare håpe at smertene gir seg... Du får dem jo ut til slutt, etter at svangerskapet er vel overstått! Tenkte bare jeg skulle si til deg at du må ikke høre på alle skrekkhistoriene om visdomstanntrekking som mange eeeeelsker å fortelle. Det blir litt som grusomme fødelshistorier... Klart at det kan gå slik også, men ikke nødvendigvis! Vanligvis går det bra. Jeg fikk fjernet alle mine fire visdomstenner på en uke (2x2), og jeg hadde overhode ikke vondt etterpå. Jeg tok ikke så mye som en paracet. Jeg spiller bratsj (en litt stor fiolin), og den holder man under haken på venstre side. Jeg dro på tre timers orkesterøvelse om kvelden samme dag som jeg fjernet begge visdomstennene på venstre side - etter at bedøvelsen hadde gått ut. Null problem! Selve det å trekke dem gjorde heller ikke vondt, jeg kjente bare all makta tannlegen brukte på en rar måte i hele kjeven, men det gjorde ikke vondt, og det tok kanskje 30sek per tann. Det gikk kjempefint! Lykke til!
Tvilling79 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har smerter, og har betennelse på den ene siden.. ikke bra.. men tannlegen anbefalte å vente, særlig så tidlig i svangerskapet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå