Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Fikk foreldrepenger for siste gang i går, da permisjonen min er over snart. Har hatt 80% lønn, så det har ikke akkurat vært fett å gå hjemme sånn, og pengene var etterlengtet! Men, jeg ble trukket for alle helligdagene igjennom perioden på denne utbetalingen. Pga at julen i år var som den var, ble det 9 helligdager og nesten 9000,- mindre enn det jeg hadde ventet. Etter regningene er betalt har jeg igjen 800,- å leve for, og i tillegg får jeg etterbetalt lønn når jeg begynner å arbeide igjen, så det er halvannen mnd til jeg får lønn igjen. Vet jeg skulle tenkt på det, og det er jo helt riktig, men kunne de ikke trukket helligdagene de månedene de var i da??? Så hadde jeg sluppet den drastiske overraskelsen!! Bare ett tips til andre som får lønnen utbetalt fra NAV; man blir trukket for helligdagene på den siste utbetalingen!!!! Grrrrr... (PAPPA!!!! Jeg må låne penger!!!!) Hilsen blakk-som-ei-kjerkerotte
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Det er desverre riktig at dersom man får foreldrepenger fra NAV (utregnet i dagpenger) får man ikke betalt for "røde" arbeidsdager. Visste bare ikke at de samlet opp alle de dagene og trakk de fra på siste utbetalingen... HI
Mamsen og lillegutt Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 er ikke sånn her hos meg. der får jeg bare lønn for de virkedagene som er den mnd. hvis det er røde dager så får jeg ikke for de. så her blir det ikke noe sjokk:)
**Frøken84** Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 så rart har aldri hørt om verken det ene eller det andre av mine venner som akkurat vært i perm...
bruse Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 oi det visste jeg ikke. Er det sånn viss betalingen går vi arbeidsgiver også? Eller bare viss NAV betaler direkte til deg? Noen som vet?
MiPE Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Jo da, dette stemmer . Jeg får ikke det samme i lønn fra NAV hver mnd selvom jeg har fast mnd. lønn. De regner pr dag, og er det fri dag får jeg ingen penger. Derfor lønner det seg å ta ut ekstra ferie el lignende i påsken...
mammasgo`jente Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Huff dette hørtes ikke bra ut, og ble ganske bekymret for siste utbetalingen min i mars... Så nå har jeg ringt til NAV, og dette stemmer IKKE! Du må ringe kontoret ditt og klage på dette. Dama på mitt kontor sa at dette hadde hun aldri hørt om! En skal ha utbetalt for 5 dager i uken uavhengig om det er røde dager. Røde dager som 1 juledag skal en ha utbetalt for, for dette er dager som en ikke velger å ha fri på. Ring med en gang og krev pengene du har rett på! Jeg synes offentlige kontor er ganske slu når det gjelder utbetalinger, og betaler ofte må en mase for å få det en faktisk har rett på. Hadde dette vært riktig så hadde jeg fått 7000 i minus på neste utbetaling.
mammasgo`jente Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 En får ikke det samme hver måned fordi det er ikke like mange ukedager hver måned. Dersom det er 5 helger en måned så får man ikke like mange penger. Men en skal ha utbetalt for ukedagene uansett om det er røde dager. Jeg fikk like mange penger i desember som ellers feks.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #10 Skrevet 26. februar 2008 Jeg får heller ikke betalt for røde dager. men de trekker dem jo hver mnd da.Men er slitsomt for vet aldri hva jeg får utbetalt og har vært opp til 3000kr i forskell fra laveste til høyeste betaling. (jeg hadde fast mnd lønn i min jobb.) Denne mnd har jeg ikke fått betaling enda heller, har snakka med dem før når jeg ikke har fått pengene og fått beskjed at pengene skal være inne morgenen den 26. Da de her overføres til banken den 25. Men ingen penger på morran idag da og jeg som er helt blakk og Har absolutt ingen mat igjen i huset. (siden det gikk masse ekstra på strømregning sist.)
**Frøken84** Skrevet 26. februar 2008 #11 Skrevet 26. februar 2008 jeg ringte oxo nav nå.. hehe.. og fikk samme beskjed som mini og mamma=0)
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 26. februar 2008 #13 Skrevet 26. februar 2008 Hehe jeg ringta også nav, men "dama mi" var opptatt hu da, spørs om det var fler som var bekymra gitt... hehe:)
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #14 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har ringt nav ang. dette tidligere. Fikk beskjed at man får utbetalt for 5 dager pr. uke hele veien, uavhengig av røde dager. Jeg tilhører Nav Skedsmo
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #15 Skrevet 26. februar 2008 Her her d noe som er riv ruske galt. Ja, jeg får også forskjellige summer hver mnd men d er jo ikke pga helligdager. D er jo fordi d er forskjellige antall dager i en mnd som de andre her også sier. Men hvis du får 9000 mindre enn d du pleier hvordan dagsats har du da? Og har du ringt NAV ang dette? Og så lurer jeg på, dere som er i fast arbeid, hvorfor får ikke dere penger fra arbeidsgiver istedefor NAV? D lønner seg jo mye bedre. Og arbeidsgiver får jo tilbakebet de pengene uannsett. Da får dere feriepenger også.
Mamsen og lillegutt Skrevet 26. februar 2008 #16 Skrevet 26. februar 2008 fordi arbeidgiver ikke vil ha mer papirarbeid.... og fordi de unner oss tydligvis ikke noen feriepenger...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #17 Skrevet 26. februar 2008 I alle dager...????? Jeg fikk denne beskjeden når jeg prata med NAV, og i god tro kjøpte jeg denne beskjeden... Skal jammen ringe tilbake!!!! Gikk igjennom papirene mine, og der står det at jeg ikke får penger for lørdager og søndager, men det står ikke noe om helligdager... Men før jeg ringer de og skjeller dem ut, må jeg bare forhøre meg om noen fakta. Jeg har vært ansatt som vikar, og etter jeg gikk ut i permisjon hadde jeg ingen fast arbeidsgiver. Kan det påvirke noe? Ikke at jeg tror det, men må bare høre.. Er kjempeirritert nå, for det virker som de vil lure av meg de kronene der, og det er kjempedårlig gjort!!!!! (Hører til NAV Trondheim jeg da...) HI
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #18 Skrevet 26. februar 2008 Hmm.. her er det mye forskjellig ute å går. Jeg tilhører et nav-kontor som ikke ligger i trondheim, men i en annen sør-trøndersk kommune, og her er det på samme viset. Jeg blir og trekt om det er røddager. Så i desember hadde jeg mye mindre utbetalt enn vanlig. Hvorfor i alle dager er det så mye forskjellig da??!! Hmm!! I desember var det jo bare halv skatt, men jeg fikk alikevell utbetalt like mye (lite) som jeg har til vanlig ca, ettersom det var så mange røddager. Nei dette høres merkelig ut!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå