Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som har barn fra før, kjøper dere gave til dem som de få når du har født nestemann for å unngå sjalusi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer nok til å kjøpe noe til storesøster ja... Er noe med å sørge for den "gode" opplevelsen av å få ett søsken inn i huset. Vet jo ikke hvordan hun kommer til å reagere, vet også at hun får en oppmerksomhet eller 3 fra andre i familien og... :)

Skrevet

Ja, jeg tenkte jeg skulle kjøpe ei gave til lillejenta mi som

skal bli storesøsster ;) Vet at den nyfødte kommer til å få mye gaver å sånn, så jeg synst at storesøssteren også må få noe.. synest så synd i henne om den nye skal få mye gaver,og storesøsster ingenting.

Skrevet

Jeg har kjøpt presang som brødrene får når de kommer på sykehuset. Ikke noe voldsomme greier, men en ting til hver som de kan leke med.

Kommer til å oppfordre familien til heller å kjøpe en liten oppmerksomhet til storesøsken enn til babyen. Babyen har nok så det holder, og jeg tenker det er mye mer stas for de store å få gaver. (3 og 7 år)

Skrevet

Jeg har kjøpt gave til storesøster fra babyen, som hun skal få på sykehuset.

Skrevet

Jeg kjøper ikke noe til mannens barn, de er 8 og 10 år...

Heller ikke til vår gutt som blir 2 år snart...men jeg vet at mamma kommer til å gjøre det. Hun tenker alltid på sånt...:)

Skrevet

Ja har kjøpt noen gaver til henne som hun skal få når hun kommer på sykehuset. Det ligger klart i fødebagen allerede.

Skrevet

Ja, jeg gjorde det til jenta vår på 2 år. Jeg kjøpte også en liten gave til babyen som hun kunne få gi til den. Det husket hun lenge etterpå, at den hadde babyen fått fra henne (stolt).

Skrevet

Jeg har kjøpt en gave til henne, som ligger i bagen. og på vei til sykehuset (evt før hvis de rekker ;)) skal pappan og jenta kjøpe gave til babyen fra henne (hun har alledere valgt ut).

trur det hjelper til å gjøre d hele positivt.. dessuten er d jo noe stort som har skjedd, som er verdt å feire. og hun vet jo at til jul/ bursdag osv feirer vi, og får gaver.

Skrevet

Eg har kjøpt smykke med "storesøster" til min manns datter så hu ska få på sykehuset. Det e kjøpt på ein butikk så hette Renate på Sandvika storsenter. Der har de for øvrig og smykker med superpappa, pappa, storebror, mamma, supermamma osv

Skrevet

Vi har ikke tenkt på å kjøpe noe til storebror -gaven er jo en lillebror, hehe, men vi kommer til å oppfordre de rundt oss til å gjøre det. Altså at de kjøper en liten ting til han, hvis de også kommer med noe til babyen.

Skrevet

Vi skal kjøpe gaver til søsknene ja. Det har vi gjort før også og har fungert veldig bra. Det er også greit å si ifra til bla besteforeldre om å gjøre det samme og at di ikke må glemme di andre når babyen er født. Hos oss har di andre fått mye oppmerksomhet og gratulere dem som storebror/ søster. Jeg tror det er ganske viktig for å forebygge søskensjalusi.

Skrevet

Her får søskenene en gave ja :) Ikke kun for å unngå sjalusi, men litt symbolskt. De blir storesøsken, og det må jo feires :o) Ikke noen svære greier, men en liten ting som vi vet de vil sette pris på.

Skrevet

Vi har også tenkt å gi gave til storesøster. Ble litt nysgjerrig på hva dere gir? Er litt tom for ideer...

Skrevet

Jeg har handlet inn noen små gaver ja... en er lagt i bagen, som han skal få på sykehuset, og et par til da vi kommer hjem... Tenker den største sjokket hans kommer når vi kommer hjem.... HÆ...skal han bo her- han bor jo på sykehuset...hehe... Han er 2 1/2 år. Her kjøpt noen biler, små figurer, en bok og en DVD.

God ide det med at han kan kjøpe en liten ting til babyen også ja...

Skrevet

Jeg har vært inne på spreadshirt.no og laget en "verdens beste storesøster"t-shirt til datteren min, Hun gleder seg enormt til lillebror kommer.Tenkte hun skulle få noe annet i tillegg også da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...