☆Lille my* Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Gutten min tåler ikke NAN 2 og er 6 mnd! Nestlè sa at det ikke gjorde noe så lenge han fik jernberike grøt fra 6 mnd! Men nå har vi begynt med Holle risgrøt pga tander mage! Så ser jeg nå at det ikke er jern i denne grøten!! Gikk ut i fra at alle grøter var jernberiket jeg..Aner ike hva jeg skal gjøre nå.
1+1=2+1+x Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Holle sine grøter er ikke jernberiket. Men hirse- og havregrøt inneholder naturlig mye jern. Prøv holle hirsegrøt eller holle fullkorn(inneholder havre). Sørg for at minsten får i seg litt c-vitamin til måltidet. Dette letter opptaket av jern.
☆Lille my* Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2008 Takk! Men han liker ikke hirsegrøten, og den fullkornsgrøten tror jeg det er litt tidlig å begynne med ettersom han har så tander mage, henger litt etter når det kommer til trinnene! han fyller 6 mndr 1 mars (også født 1 mnd fortidlig)
☆Lille my* Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2008 Hva kan jeg gi han da som inneholder my c.vit? Og er det slik at om han begynner å tåle NAN 2 etterhvert, så trenger ikke grøtene og inneholde jern?
1+1=2+1+x Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 div frukt inneholder mye c vit. Mango feks. Mango,eple og aprikospureen til Hipp er å anbefalle. Aprikos er jo også jernrik!
☆Lille my* Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2008 Tusen takk! Kan ha litt av det i grøten 1 gang om dagen da? Har du peiling på det jeg spurte om ang nan 2?
☆Lille my* Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. februar 2008 Andre som vet? Flere som har hatt barn som ike tålte nan 2 ved 4 mnds alder? og tålte det fint senere?
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 Du kan absolutt ha fruktmos i grøten, gjør ingenting! Vi bruker sviskemos som også er rik på c-vitaminer. Ville kanskje forsøkt en gang til med hirsegrøten med noe fruktmos i?
☆Lille my* Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. februar 2008 Har brukt gitt litt sviskemos på skje et par ganger nå, han er så sinnsykt hard i magen; er ut som det fungerer greit, men livredd for at han skal få mere vondt av det. Om jeg bruker hirsegrøt da, får han i seg nok jern tror du? ettersom han ikke får nan 2.. Han sov foresten 2 timer dupp etter første grøt måltiden med risgrøt! aldri skjedd før, så kanskje den metter mere en maisgrøten fra nestlè=)
Tipp topp Skrevet 26. februar 2008 #11 Skrevet 26. februar 2008 Kan du ikke prøve risgrøten fra nesle eller Hipp som er jernberiket?
☆Lille my* Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 26. februar 2008 Har prøvd maisgrøten som innehoder jern, men han sliter så me med magen at jeg ville prøve noe fra helsekost... Tnkte det kanskje var bedre for magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå