Gå til innhold

Hydrokortison til baby!! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en liten gutt på snart 6 mnd. Var hos legen m ham for ett par uker siden pga et stygt rødt utslett i pannen og på kinnet. Han klør på d og d er fullt av skorper og blod.. Legen sa at d er atopisk (selv om han er liten!). Fikk en salve som inneholdt noe desinfiserende. Den skulle jeg bruke i 4 dager. Så skulle jeg ta 4 dager m hydrokortison. Men da jeg kom på apoteket fikk jeg streng beskjed om at d var farlig å bruke hydrokortison på barn under 2 år! Så da turde jeg ikke d! Og kjøpte i stedet en A-derma krem som de anbefalte.. MEN nå er utslettet like ille igjen! Har erfaring m både astma og allergi, men atopisk eksem er nytt for meg.. Noen som kan hjelpe?? Vi bader ham i olje, men d hjelper lite i ansiktet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke hydrokortison på babyen din...er farmasøyt selv og har brukt på min 9 mnd gammel gutt.Bare var veldig forsiktig å smøre tint og kun lokalt,og begrens bruken på max en uke.Hydrokortisol inneholder steroider,dog veldig lite,og kan skade etter altfor langt bruk..

Skrevet

huff ikke godt til lillegutten din da... 2.5 åringen min fikk atopisk eksem når han var 3 mnd gammel. da han var 5 mnd startet vi me kortison preparater pga mye eksem i ansikte som var veldig hissig og hovent. fikk skreve ut d av hudspesialist å fikk ikke beskjed om at d var farlig jeg da. min gikk på hydrokortison 1%( den er jo ganske mild da), så gikk han på fucidin- hydrokortison og Locoidol dream når d var virkelig bettennelse i huden. fikk oxo anbefalt blå bad som fårs kjøpt på apoteket.han er ikke plaget så mye nå,bare i perioder, så hær funket d bra.

d er vell d at man ikke skal bruke slike preparater over lengre tid som ikke er anbefalt.

hydrokortison skal ikke brukes lengre enn 1 uke. 2-3 ganger daglig.må ikke brukes i sår eller rundt øynene. til barn under 2 år bare i samråd me lege.

men har du fått anbefalt d fra læge så har du jo fått godkjenning får d. er ikke farlig å se om d funker en liten periode for lille gutten din.

husker selv hvor plaget minien min var å d var grusomt til tider.

ønsker dere lykke til iallefall så håper jeg lillegutten din blir raskt bedre:)

Skrevet

Tusen takk for svar:-) Nå ble jeg litt beroliget! Er så redd for å gjøre noe galt, vet du.. Da tar vi runden på nytt, tror jeg! Og så får vi bruke hydrokortison denne gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...