MissiCippi Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Hei! Har en liten gutt på snart 6 mnd. Var hos legen m ham for ett par uker siden pga et stygt rødt utslett i pannen og på kinnet. Han klør på d og d er fullt av skorper og blod.. Legen sa at d er atopisk (selv om han er liten!). Fikk en salve som inneholdt noe desinfiserende. Den skulle jeg bruke i 4 dager. Så skulle jeg ta 4 dager m hydrokortison. Men da jeg kom på apoteket fikk jeg streng beskjed om at d var farlig å bruke hydrokortison på barn under 2 år! Så da turde jeg ikke d! Og kjøpte i stedet en A-derma krem som de anbefalte.. MEN nå er utslettet like ille igjen! Har erfaring m både astma og allergi, men atopisk eksem er nytt for meg.. Noen som kan hjelpe?? Vi bader ham i olje, men d hjelper lite i ansiktet...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Du kan bruke hydrokortison på babyen din...er farmasøyt selv og har brukt på min 9 mnd gammel gutt.Bare var veldig forsiktig å smøre tint og kun lokalt,og begrens bruken på max en uke.Hydrokortisol inneholder steroider,dog veldig lite,og kan skade etter altfor langt bruk..
fox`y Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 huff ikke godt til lillegutten din da... 2.5 åringen min fikk atopisk eksem når han var 3 mnd gammel. da han var 5 mnd startet vi me kortison preparater pga mye eksem i ansikte som var veldig hissig og hovent. fikk skreve ut d av hudspesialist å fikk ikke beskjed om at d var farlig jeg da. min gikk på hydrokortison 1%( den er jo ganske mild da), så gikk han på fucidin- hydrokortison og Locoidol dream når d var virkelig bettennelse i huden. fikk oxo anbefalt blå bad som fårs kjøpt på apoteket.han er ikke plaget så mye nå,bare i perioder, så hær funket d bra. d er vell d at man ikke skal bruke slike preparater over lengre tid som ikke er anbefalt. hydrokortison skal ikke brukes lengre enn 1 uke. 2-3 ganger daglig.må ikke brukes i sår eller rundt øynene. til barn under 2 år bare i samråd me lege. men har du fått anbefalt d fra læge så har du jo fått godkjenning får d. er ikke farlig å se om d funker en liten periode for lille gutten din. husker selv hvor plaget minien min var å d var grusomt til tider. ønsker dere lykke til iallefall så håper jeg lillegutten din blir raskt bedre:)
MissiCippi Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2008 Tusen takk for svar:-) Nå ble jeg litt beroliget! Er så redd for å gjøre noe galt, vet du.. Da tar vi runden på nytt, tror jeg! Og så får vi bruke hydrokortison denne gangen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå