Tvilling79 Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Jeg er i 5.svangerskapsuke, og er svimmel... jobber som lærer på ung.skole, og går mye rundt i klasserommet.. men plutselig svartner det for meg og jeg blir svimmel.... dersom dette fortsetter skjønner de vel fort at jeg er gravid..og det hadde jeg ikke tenkt å fortelle før i mai:) Er det noen tips? mangler jeg jern? tar daglig:B-vit med folat, omega3 og multivitaminer.. og har et sunt kosthold..
ChellBell - har født! Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Jeg begynte å bli svimmel i forrige uke, da var jeg også i 5. svangerskapsuke. Jeg er det ennå, så jeg skal sjekke blodprosenten min. Mest sannsynlig er det mangel på jern. Inntil du får sjekket blodprosenten din og eventuelt begynt med jernpiller, spis grov leverpostei med masse rødbeter (på glass), spinat og andre ting med jern i (kommer ikke på noe mer i farta). Drikk et glass appelsin juice til for C vitaminer hjelper kroppen å ta opp jern.
*Super*Mamman* Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Hvis det skyldes lavt blodtrykk , noe det ofte gjør hos gravider, hjelper det å drikke masse. Helst vann. Det får opp blodvolumet slik at blodtrykket stiger..
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Jeg var svært svimmel en kort periode (uke 8-9) svimte av og måtte rett som det var holde meg litt fast når alt ble svart. Men det var lavt blodtrykk-gikk noen dager så bedret det seg. Kroppen må bare finstille seg litt. Det kom ikke av jernmangel, så det er lurt å sjekke jerninnholdet før man begynner på tilskudd. Det går seg til etterhvert (som regel) =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå