vamp1980 Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 hvordan er det? har dere utslett eller klör dere bare, og hvor???
Tausa♡Noah&Jessica Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Åjoda....jeg klør!! som en gal,spesielt om natten...våkner med store klore merker på hele kroppen. det følest ut som noen har heldt kløpulver på kroppen,eller som det kryper små dyr på meg...sikkelig ubhagelig og slitsomt. klør stort sett på hele kroppen,til og med inni nasen og ørene. jeg har tatt blodprøve av leververdier,kan vere ett tegn på at noe er galt.har ikke fått svar på dem enda. du skal visst vere spesielt obs visst du klør inni hendene og under føttene. når det klør som værst hopper jeg i dusjen,det hjelper litt vertfall,og så smører jeg meg ofte med parfymefri kremer.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Dersom du får utslett, er det som oftest "kun" alergisk reaksjon. Den alvorlige typen, kjennetegnes ofte ved at en klør inni hender, og under føtter. Men selv klør jeg nå OVERALLT!!!!! Men så er verdiene mine farlig høye også da. Enda et tegn, er at dersom det går bort ved å bruke cremer ol, så er det antagligvis den uskyldige typen. Dersom det er pga leveren, så kommer det innifra, og da hjelper ikke cremene. Kan jo lindre en liten stund med en dusj med god olje, men det er snakk om kanskje 15 minutter uten kløe =/ Men alle gravide som klør etter uke 30, BØR ta blodprøve for å sjekke.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 jeg klødde veldig på magen...å litt på overarmen.. å jeg hadde svangerskapskløe, men i mild grad, så detta med under føttene og inni hendene er ikke noe å forholde seg etter, det er gallesyra som legger seg under huden som gjør at man begynder å klø....å den kan legge seg mange plasser så om du klør mye en plass so er det bare å ta en prøve med legen..... mine verdier har heldigvis godt ned igjen men skal fortsette å ta prøver hver uke. å prøvene SKAL tas på fastende mage eller så kan prøvene bli feil
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Må bare svare anonym på denne. Mine gallesyreprøver har vært ok, men asat/alat(leververdiene), har vært mye over det dobbelte, og det er skadelig for babyen etter uke 37. Jeg skal bli satt igang på mandag (3 uker før termin) pga dette. Disse prøvene trenger ikke tas på fastende mage. Men som du sier, fortsetter man å klø, til tross for at verdiene går ned, skal man fortsette å måle. Mine gikk også ned den ene uka, bare for å skyte i været neste uke =/
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 jeg er i uke 38 torsdag, men når jeg tar gallesyre prøvene så tar jeg jo automatisk de andre prøvene også å da er man jo fastende! men verdiene mine på eine var bare oppe i 7, å 6 og under er normalen.... Anonym
smuppemor Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Sniker litt her fra 2 tri jeg(26+3), men har også fått sv.sk.kløe, med forhøya levervredier...lå på 100, skal ta nye prøver i morra, og til lege og snakke om dette... Blir helt vanvittig gal av dette...våken i flere timer i natt, umulig å sove godt med dette her....Har hørt om noen som kan få allergimedisin, og at d har hjulpet...tror nesten jeg ønsker d om d ikke er skadelig for baby...er normalt veldig forsiktig og liker ikke putte i meg medisin når jeg er gravid...men får høre med legen... Har også hørt at en ofte blir satt igang uke 37 om en har for høye leververdier...håper nesten d, så blir d ihvertfall tre uker mindre å gå slik....
vamp1980 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2008 var til legen i går og han sa bare at dette har ingénting med grav å gjöre, men jeg fikk tavegyl tabletter. tok 2 stk i går kveld og har värt helt bort til nå. trött som et uvär ble jeg.. skal jeg stole på det han sa? han er bare vanlig almenn lege tror jeg. bor i sverige og det virker ikke som det er like mye fokus på klöe her som i norge. har utslett på hele magen som klör, men verst er det på undersida. bak knärne har jeg samt ved siden av bh stroppen på¨framsida. han sa det var der det ble varmt og klamt men det blir det jo ikke på utsida av skuldra liksom... og heller ikke magen for den lufter jeg nesten hele dagene.. skal på föden i morgen å skal höre med legen jeg har der da.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #10 Skrevet 26. februar 2008 jeg hadde tatt en test for å være på den sikre siden!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 26. februar 2008 #11 Skrevet 26. februar 2008 Legene i Sverige er faktisk mere oppdatert på svangerskapskløe enn her i Norge, men det er jo ikke sikkert alle er like oppdatert. Min lege messa til meg om hvor ufarligt det var med svangerskapskløe, så jeg måtte printe ut noen sider fra linker jeg har funnet her, og gi han. Og når verdiene mine kom opp i over 120, så ringte han til sykehuset, og jeg ble sendt dit straks. Og der var de heldigvis litt mer informerte om dette. Fått tabeletter, men de har ikke hjulpet mot kløen da =O/
vamp1980 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. februar 2008 hei, var på föden i går og traff en annen lege. hun sa jeg kunne smöre med kortison krem 1% og om det ikke hjalp måtte jeg få noe sterkere. hun sa jeg måtte regne med å ha det sånn til jeg hadde födt, men blir satt igang 17 el 18 mars uansett så det er ikke så lenge til. ingen blodpröver ble tatt. tablettene jeg fikk av legen på mandag gjör meg jo så trött, som om jeg ikke er trött nok liksom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå